B2B Awards 2017: het jaar van de vernieuwing

FacebookTwitterGoogle+LinkedIn
B2B Awards

De Business-to-Business Press & Communication Awards die in 2014 in het leven geroepen werden door Media Marketing, met de steun van vakverenigingen UPP en B2B Press, evolueren.

Om in te spelen op hun groeiende succes bij de bureaus stellen ze zich verder open voor alle touchpoints en componenten van de B2B communicatie. Om deze verschuiving beter weer te geven, verandert de prijs van naam en gaat hij voortaan als B2B Awards door het leven. Hij krijgt ook een nieuwe merkidentiteit en wordt opgedeeld in twee parallelle competities: Press en Communication.

Twee competities

De Press competitie zal de beste B2B persdragers in België en Luxemburg bekronen in de volgende categorieën: Best Content, Best Lay-Out, Best Diversification, Best Launch/Relaunch en B2B Media Brand of the Year. Deze competitie wordt voorbehouden aan uitgevers van de vakpers.

De Communication competitie wil de beste campagnes in B2B communicatie van België en Luxemburg lauweren in de volgende categorieën: Best use of Press, Best use of OOH, Best use of Film/Video, Best use of Radio/Audio, Best use of Interactive, Best use of Data/CRM, Best Promo & Activation, Best Direct, Best Event, Best PR, Best Sponsoring, Best Publishing/Content en Integrated B2B Campaign of the Year. Deze competitie wordt voorbehouden aan adverteerders en bureaus.

De jury

Beide jury’s zullen geleid worden door een gemeenschappelijke voorzitter in de persoon van Alex Thore (CRM, Branding & Communication Director van Proximus) met aan zijn zijde vijf juryleden in Press en zeven in Communication.

De Press-jury bestaat uit:
– Andy Noyez (Director, PMG en Voorzitter, B2B Press)
– Emmanuel Robert (Media Coordinator, BECI)
– Mike Koedinger (Founder, Maison Moderne)
– Bart Kuypers (Director, MediaSpecs)
– Frédéric Brébant (Journalist, Trends-Tendances)

De Communication-jury bestaat uit:
– Alexandra Dankelman (Advertising & Event Manager, Bpost)
– Liesbeth Pyck (Director, Famous Relations)
– Olivier Trop (Strategic Director, The Oval Office)
– Dirk Vandekerckhove (Business Manager, Content Republic)
– Philippe Jaumain (Head of Corporate Sponsoring, Events & Art Management, ING)
– Cédric Cauderlier (Digital Strategy & Founder, Mountainview)
– Dieter De Ridder (Creative Director, Air)

Inschrijven voor het indienen van dossiers kan op btobawards.com. De gala-avond en de prijsuitreiking vindt plaats op 24 oktober in Docks Bruxsel. Inschrijvingen voor 30 juni kunnen rekenen op een Early Bird tarief.