Mira De Maeyer volgt Ignace Heyman op als juryvoorzitter van de Effie Awards

FacebookTwitterLinkedIn

Onder toezicht van de organisaties UBA, ACC, BAM en UMA stelde de nieuwe juryvoorzitter Mira De Maeyer (General Manager van Omega Pharma), die de fakkel overneemt van Ignace Heyman (COO van Lotus Bakeries), de jury van de Effie Awards 2018 samen. Die bestaat uit een panel van 10 adverteerders, 4 creative agencies, 2 media agencies, 2 research agencies en 2 academici.

Met Alex Thoré (CRM, Branding & Communication Director van Proximus) en Valérie Molitor (Marketing Director van Orangina Schweppes) verwelkomt de jury twee nieuwkomers aan adverteerderszijde. Zij vervolledigen het lijstje dat verder Yannick Bouillon (Marketing Director van Vanden Borre), Severine Distave (VP Marketing van Alpro), Bénédicte Lobelle (Head of Digital bij Nationale Loterij), Valérie Morfitis (Country Media Manager van Unilever), Joachim Rubin (VP Marketing van Delhaize), Sylvie Verbruggen (Communications Director bij Liberty) en David Willems telt.

Peter Ampe (Creative Partner & CCO van FamousGrey) is de nieuwe naam binnen de creatieve bureaus. Hij neemt zijn rol op naast Petra De Roos (Managing Director van LDV United), Dominique Poncin (Head of Strategy bij DDB) en Yves Van Landeghem (Managing Partner van Leo Burnett).

De mediabureaus tellen met Davy Caluwaerts (Managing Director van Zenith Media) en Sylvi Irzi (Managing Director van Initiative Belgium) twee vertegenwoordigers.

Ludovic Depoortere (Founder van Haystack) en Kristof De Wulf (CEO van InSites Consulting) blijven de onderzoeksspecialisten, terwijl Karine Charry (Professor aan de UCL) en Frank Goedertier (Professor aan Vlerick) de academische wereld vertegenwoordigen.