Alex Thoré wordt nieuwe CEO van Var

FacebookTwitterLinkedIn

Reclameregie Var, volle dochter van VRT, verwelkomt Alex Thoré als nieuwe CEO. Thoré brengt grote ervaring in merken bouwen en in advertising bij aan de slagkracht van Var en zal de samenwerking tussen Var en VRT mee versterken.

Alex Thoré bouwde in zijn loopbaan een indrukwekkend palmares op in de marketing- en reclamesector. Hij begon zijn professionele carrière bij P&G Belgium als Junior Brand Manager, waarna hij stap voor stap doorgroeide naar marketingmanagementfuncties bij topmerken als Danone, Coca-Cola en Proximus. In 2018 richtte hij zijn eigen marketingbureau Magis.agency op, waar in 2019 meteen een tweede bureau, Buda Agency, bij kwam. Thoré is ook lid van de raad van bestuur van de Belgian Association of Marketing (BAM).

Alex Thoré: “Ik wil met de hele ploeg Var verder uitbouwen als de VRTrouwde merkenbouwer. We gaan resoluut werken op een omnichannel manier met klantgerichte oplossingen. Met ‘ploeg’ bedoel ik zowel Var als VRT, in samenwerking met onze digitale video partnerregie Ads & Data.”

Ik ga voor een open en transparante samenwerking binnen Var en met de partners van Var. Ik wil naast het aligneren en uitwerken van de visie, connecteren en luisteren naar onze mediapartners, merkenpartners en mandaatgevers. Het is vanzelfsprekend dat ik goede resultaten wil verzekeren. De komende weken is het vooral belangrijk om mijn collega’s bij Var en VRT beter te leren kennen. Dat vormt een goede basis voor een vlotte samenwerking, aldus de nieuwe CEO van Var.

Die samenwerking ziet ook VRT-directeur Partnerships & Operations Lieven Vermaele helemaal zitten: “Var en VRT bevinden zich in volle ontwikkeling, waarbij we de uitdagingen op het gebied van digitalisering, het ecosysteem en de verwachtingen van de mediaprofessionals aangaan. Wanneer we de handen in elkaar slaan, bieden we krachtige oplossingen voor adverteerders, partners en merken. Met Alex aan boord hebben we een sterk en gedreven iemand die, met een focus op samenwerking, creativiteit en ondernemerschap, vastbesloten is hierop mee een antwoord te bieden.”

Na het verzekeren van een goede overdracht van zijn huidige activiteiten met continuïteit voor de betrokken partners en merken, zal Alex begin volgend jaar zijn nieuwe rol bij Var volledig invullen.

Var staat als VRT-dochter in voor een groot deel van de eigen inkomsten van de publieke omroep. Het bedrijf is een onmisbare schakel in de financiering van de publieke opdracht van VRT. Ieder waardevol programma dat tot bij de Vlaamse mediagebruiker komt, is voor een stukje door Var gefinancierd.