Effie Awards 2023: negentien prijzen waaronder drie Gold

FacebookTwitterLinkedIn

De 2023-editie van de Effie Awards kende gisteren haar ontknoping. De organisatoren reikten drie Gold, zeven Silver en negen Bronze uit. Daarnaast werden de negen overige finalisten in de bloemetjes gezet.

Effie Belgium maakte gisteren na het traditionele Effie Effectiveness Forum het verdict bekend van de 2023-editie van de Effie Awards. Tijdens het galadiner in de Event Lounge in Brussel kregen negentien deelnemende adverteerders en hun bureaus een prestigieuze Effie Award uitgereikt voor hun uitzonderlijke resultaten wat betreft bewezen efficiëntie. Drie deelnemers kregen een Gold (Volvo/FamousGrey, Quick en Delhaize/TBWA), zeven een Silver en negen een Bronze. De negen overige finalisten kregen felicitaties van de jury.

De volledige erelijst vind je op Effiebelgium.be.

Verder werden er nog drie ‘Mention in Excellence’ uitgereikt. De case ‘The Street is our Showroom’ van Volvo in samenwerking met FamousGrey en Mindshare kreeg naast een Gold de Mention in Excellence in Touchpoints. De Mention in Excellence Strategy ging dan weer naar ‘The Unbreakable Belgian Brand Against All Odds’, de case van Quick (Burger Brands Belgium) die eveneens een Gold won. De allereerste Mention in Excellence Sustainability tot slot ging naar Decathlon en zijn bureaus Bonka Circus, Influo en Bepublic voor hun case ‘Decathlon becomes Nolhtaced’, die eveneens een Silver won.