Luxemburgs magazine Paperjam bereikt een recordaantal van 25% meer lezers

FacebookTwitterLinkedIn

De TNS-studie Ilrès Plurimédia, die het lezerspubliek van de Luxemburgse media onderzoekt, heeft zijn laatste resultaten gepubliceerd en schrijft Paperjam 61.500 lezers per nummer toe, een toename van 25%, op een totaal aantal lezers van 92.400. Deze toename is in de afgelopen zes maanden sterk aan het versnellen (+15%). Daarnaast zag Paperjam zijn bereik over het laatste jaar met 23% toenemen en zo treft het nu 12,2% van de bevolking.

“Deze resultaten zijn de beste sinds de oprichting van Paperjam in 2000”, zegt Richard Karacian, CEO van Maison Moderne. “Ze bekronen een voortdurende investeringsstrategie in de redactie, dat zich onvermoeibaar inzet onder leiding van Matthieu Croissandeau, hoofd van de redactie, en Thierry Raizer, hoofdredacteur van Paperjam, om de lezers exclusieve kwaliteitsinformatie te bieden. Ze weerspiegelen de dynamiek van een titel die zichzelf blijft heruitvinden als papieren en digitaal magazine, zoals blijkt uit de lancering van onze nieuwe site in februari.”

Deze groei van Paperjam bevestigt de leidende positie van het magazine inzake economische en politieke informatie in Luxemburg in het Frans. Ze raakt alle segmenten van haar lezerspubliek en vooral haar doelgroepen, waar er een duidelijke stijging merkbaar is:

  • + 51% bij senior managers en vrije beroepen
  • + 21% bij leidinggevenden en onafhankelijken
  • + 15% bij de verantwoordelijken voor de aankoop