Interpublic Group lanceert Matterkind

FacebookTwitterLinkedIn

Kinesso, de cel van Interpublic Group die zich toelegt op marketing- en mediatechnologieën, kondigt de lancering van een nieuw aanbod en een nieuwe entiteit aan: Matterkind. Matterkind biedt een suite van media-activatieoplossingen en consultancydiensten, waarbij een ethische en consumentgerichte aanpak gehuldigd wordt om doelpublieken te engageren en tastbare en betekenisvolle resultaten te produceren, zowel binnen als tussen de verschillende kanalen.

De belofte van Matterkind is de derde stap van een transformatie die munt slaat uit de data en strategische competenties van Axciom en de technologieën van Kinesso om een suite van audience-oriented oplossingen met betrekking tot mediabeheer en -activatie aan te bieden, in het ganse media-ecosysteem. Matterkind biedt zo de kans om sneller en efficiënter betere resultaten te genereren. Matterkind slorpt het merk Cadreon op, evenals al haar teams wereldwijd.

Matterkind werpt zich zo op als een geëngageerde partner met unieke middelen die de mediawereld de kans biedt om inventarissen op een nog meer verfijnde en doeltreffende wijze te kwalificeren. Dit dankzij een expertise en een objectiviteit die op de individuele noden van de klant afgestemd zijn, het engagement van de meest veelbelovende consumentenklanten, en een partnership dat relaties bevordert die op levenslange waarde bogen. Dat alles gevoed door het beste dat de eigen technologieën van de sector te bieden hebben. De optimalisatiemotor van Matterkind, die op artificiële intelligentie gebaseerd is, is audience-gericht, onafhankelijk van de kanalen, wat toelaat om enkel contactpunten te creëren die meetellen. Dankzij deze aanpak weet Matterkind strategische efficiëntiewinsten te boeken, eerder dan besparingen op de media-aankopen en ruwe metingen. Deze oplossingen maken het mogelijk om de return on investment van merken tot +30% te verhogen.

Dankzij de eigen data van Axciom, die op ethische wijze vergaard worden, met toevoeging van de lokaal relevante data die de teams gebruiken, versterkt Matterkind de connectiviteit tussen merken en hun audiences, waardoor de kwaliteit van hun relaties verbeterd wordt. Deze gloednieuwe oplossingen steunen op de applicatiesuite van Kinesso, die uitgaat van gepersonaliseerde marketingoplossingen en doelgroepen met een sterke toegevoegde waarde.

Philippe Krakowsky, Chief Operating Officer bij IPG: “De marketingexperts gebruiken talrijke tools om met betrekking tot hun klanten en prospecten data te vergaren. Merken zijn steeds meer op zoek naar oplossingen die deze gefragmenteerde data weten te verenigen om, in real time, in het kader van hun media-activatieactiviteiten op alle adresseerbare kanalen over de juiste informatie omtrent hun audiences te beschikken. Dat is wat Matterkind te bieden heeft. Met Axciom als data- en inlichtingenbron, de technologieën van Kinesso en het nieuwe aanbod van Matterkind, zullen de bureaus in IPG’s portefeuille in staat zijn om uiterst gepersonaliseerde media en creatieve boodschappen af te leveren, die zich voor onze klanten in veel betere resultaten zullen vertalen.”

Arun Kumar, Chief Data and Marketing Technology Officer bij IPG en CEO van Kinesso: “De combinatie van data, kennis en een transparante activatie biedt merken de mogelijkheid om de silo’s te doorbreken en hun doeltreffendheid te verhogen door het juiste publiek aan te trekken en betere resultaten te boeken. Door gekende en ongekende persoonlijke gegevens op een verantwoorde en ethische wijze samen te brengen, verbeteren wij de klantenervaring aanzienlijk en zorgen wij voor een meer gerichte waarde-uitwisseling tussen merken en consumenten. Ik ben ervan overtuigd dat de oplossingen van Matterkind een antwoord zullen bieden op de grote uitdagingen waar merken vandaag mee geconfronteerd worden.”

Erica Schmidt, Global CEO van Matterkind: “Wij bevinden ons op een keerpunt; nooit eerder was het voor marketing zo belangrijk om efficiëntie en performance te leveren. Wij stellen belang in het ware potentieel van media-activatie en de groeimogelijkheden voor onze klanten.”

Andy Butters, Managing Director EMEA bij Matterkind: “Matterkind is zoveel meer dan louter een naamsverandering: terwijl wij de noden van onze klanten voor ogen hielden, hebben wij onze capaciteiten herdacht. Matterkind brengt een nieuw gamma van krachtige toepassingen aan, binnen onze marketing intelligence motor (Kinesso Marketing Intelligence Engine), wat ons in staat stelt om een marktaanpak aan te bieden die werkelijk van het kanaal losgekoppeld is en het doelpubliek vooropstelt. Daarbij bogen wij op de stevige fundamenten die in de loop van de laatste 10 jaar onder de naam van Cadreon gelegd werden, samen met onze fantastische klanten en in nauw partnership met onze collega’s van de IPG-bureaus.”

Matterkind is uitzonderlijk flexibel. Het treedt voor merken, in hun inspanningen op het vlak van media-activatie, als strategische partner op en ontwikkelt ook een gepersonaliseerde technologie om hun interne teams te ondersteunen. Matterkind meet de voorbereidingsgraad van merken met behulp van een nieuw pakket van eigen tools dat ‘Maturity Canvas’ heet en vaststelt waar de marketingverantwoordelijken zich, vanuit een data- en technologisch oogpunt, op de maturiteitscurve bevinden. Eén van die tools is Audience Hub, een gloednieuw product dat alle campagnes in één enkele aankoopblik verenigt, waarbij audience overlap onthuld wordt, globale frequentieplafonds ingesteld worden en crossed biddings uit de weg geruimd worden.

Meer informatie op www.weareMatterkind.com.