Marc Fauconnier en Stef Selfslagh richten consultancybedrijf F+S op

FacebookTwitterLinkedIn

Marc Fauconnier en Stef Selfslagh bundelen hun expertise in consultancybedrijf Fauconnier+Selfslagh (F+S), een combinatie van analyse en creativiteit om de waarde van merken te vergroten. F+S zal bedrijven begeleiden in het formuleren van hun kerncompetentie en het ontwikkelen van een wervend merkverhaal gedragen door medewerkers en klanten. Op een moment dat bedrijven weer moeten aanknopen met groei in een sterk veranderde wereld is daar meer dan ooit nood aan.

Marc Fauconnier en Stef Selfslagh kennen de wereld van merken als geen ander. De ene als oprichter, voormalig CEO en huidig chairman van Famous Grey, de andere als Creative Director van bureaus als Duval Guillaume en Boondoggle. F+S is geen optelsom van twee individualisten. Het bureau zal nauw samenwerken met de sterkhouders binnen bedrijven en doelgericht partnerships aangaan met externe deskundigen. Fauconnier en Selfslagh concurreren niet met reclamebureaus en andere consultants; ze werken er liever mee samen.

We willen geen powerpointwijsheid produceren die een week later al stof ligt te vergaren in het bureau van de CEO“, zegt Stef Selfslagh. “Fauconnier+Selfslagh staat voor bedrijfsadviezen die mensen in beweging zetten. We steunen net zo hard op de cijfers als andere consultants, maar vertalen ze in enthousiasmerende bedrijfsverhalen. In een merkdiscours dat gedrágen wordt, zowel door klanten als werknemers“. Medewerkers worden te vaak vergeten in het uitwerken van een sterke bedrijfsstrategie. Het zijn nochtans de beste ambassadeurs van een merk. Het zijn zij die ervoor zorgen dat de filosofie van een bedrijf draagkracht krijgt en bij de consument geraakt.

Alle bedrijven worden vandaag zwaar op de proef gesteld, niemand ontsnapt aan deze crisis“, zegt Marc Fauconnier. “Merken vragen zich af hoe ze zichzelf opnieuw op de kaart kunnen zetten en klanten aan zich kunnen binden. Ze worden verplicht om opnieuw naar zichzelf te kijken: wat zouden de mensen missen, mochten wij er niet zijn? Bovendien ontstaan er nieuwe manieren om naar de wereld te kijken. Thema’s als gezondheid, ‘local consumption’, propere lucht, digitale dienstverlening en telewerken zijn blijvers. Bedrijven worden gedwongen om hun kerncompetentie te vertalen naar een nieuwe realiteit.