HLN.be vernieuwt desktopsite

FacebookTwitterLinkedIn

Vanaf 25 september ziet HLN.be er lichtjes anders uit. De nieuwe desktopsite gaat voor een modernere look en duidelijkere navigatie. De Plusomgeving en HLN.be/regio maken voortaan integraal deel uit van HLN.be.

Op technisch vlak is er vooral aandacht voor betere display ads, een optimalisatie van branded content en meer nadruk op video. Hieronder vindt u enkele praktische wijzigingen.

Homepage

De homepage ziet er anders uit en benadrukt het rijke aanbod aan artikels. Verschillende grote boxen op de pagina promoten dossiers, reeksen en kanalen.

Kanalen

De kanalen zijn nu nog rijker gevuld en makkelijker terug te vinden.

Display ads

De nadruk ligt op zichtbare formaten. Wat houdt dat concreet in?

  • HLN.be werkt met het allernieuwste advertentiescript waardoor advertenties sneller en beter meetbaar getoond worden.
  • De 3AD wordt een 2AD waardoor de gemiddelde zichtbaarheid van campagnes sterk verbetert (above the fold formaten).
  • Het Leaderboard wordt semi sticky en groter (Billboard).

Branded content

De branded content op de nieuwe HLN.be wordt in het eigen redactiesysteem gepubliceerd. In de newsfeed op de homepage staan nu drie branded content posities.

Video

Video krijgt bij HLN.be (ook op mobile) een prominentere plaats.

Ook dit nog

  • De Homepage Take Over werkt met een nieuwe template.
  • De 3AD en TR-IMU zijn niet langer mogelijk op HLN.be.