CIM Persstudie: Analyse DPG Media

FacebookTwitterLinkedIn

DPG Media bereikt 7 op de 10 Vlamingen met zijn nieuws- en magazinemerken online en via print. Dat blijkt uit de nieuwe cijfers van de CIM Persstudie. Dat Vlamingen een ongelofelijke nieuwshonger hebben, bevestigen de groeicijfers bij de nieuwsmerken van DPG Media, waar vooral online een groei te merken is. HLN blijft het grootste nieuwsmedium van het land met dagelijks 2,6 miljoen lezers en surfers.

HLN breekt eigen record als grootste Belgische nieuwsmerk, De Morgen scoort online

Het Laatste Nieuws bevestigt zijn koppositie als grootste Belgische nieuwsmerk. Met een dagelijks bereik van 2.607.000 lezers en surfers overtreft het nieuwsmerk met de combinatie van krant, digitale versie, website en app zijn eigen record van vorig jaar. Krantenmagazine NINA groeit zowel op papier als online mee met HLN en overschrijdt de kaap van 1 miljoen lezers en surfers.

De Morgen bereikt met de combinatie van krant, digitale versie, website en app dagelijks 559.000 lezers en surfers en scoort vooral digitaal. De Morgen heeft als nieuwsmerk het jongste publiek, gevolgd door Het Laatste Nieuws.

Dag Allemaal blijft grootste weekblad van België

De showbizzmagazines (Dag Allemaal, Story, TV Familie, TeVe Blad en Primo) zijn goed voor 1.643.000 lezers, dat cijfer blijft stabiel ten opzichte van vorig jaar. Dag Allemaal blijft meer dan een miljoen lezers bereiken en is zo nog steeds het grootste weekblad van België. Humo trekt meer dan ooit de digitale kaart en bereikt 671.000 lezers en surfers. Het maandblad Goed Gevoel bereikt 629.000 lezers en surfers. Het recent overgenomen maandblad vtwonen bereikt 240.000 lezers en surfers.

Paul Daenen, directeur News City: “Deze cijfers van zowel HLN als onze magazines zijn het mooiste compliment voor onze ploeg die zich de voorbije maanden uit de naad heeft gewerkt om Vlaanderen te informeren. Het is duidelijk dat de Vlaming op ons rekent voor snel en juist nieuws, maar ook voor ontspanning.”

Jörgen Oosterwaal, creatief directeur De Morgen & Humo: “De digitale weg ligt open voor De Morgen en Humo. Door in te zetten op onderzoeksjournalistiek en diepgravende verhalen bereiken we een lezerspubliek dat bereid is om te betalen voor journalistieke meerwaarde.”