DPG Media en Discovery Benelux breiden strategisch partnership uit met twee nieuwe zenders: Eurosport en ID

FacebookTwitterLinkedIn

Eerder dit jaar (MediaSpecs News dd. 02/07/2020) werd al bekendgemaakt dat DPG Media vanaf 2021 de commercialisering van de lineaire zenders Discovery en TLC op zich zal nemen.

Vanaf 1 januari breiden Discovery Benelux en DPG Media dit partnership uit met de commercialisering van twee nieuwe lineaire zenders: Eurosport en ID (Investigation Discovery).

De content van Eurosport zal bovendien niet enkel te zien zijn op het lineaire kanaal. Eurosport gaat ook een partnership aan met HLN. Dankzij dit partnership zullen de hoogtepunten van zowat alle grote sportwedstrijden in de vorm van korte samenvattings-clips te zien zijn op HLN.be.

DPG Media zal dus, bovenop de vier lineaire zenders, ook de shortform video content van Eurosport op HLN vermarkten.

De samenwerking tussen Discovery Benelux en DPG Media combineert de complementariteit van sterke lineaire zenders, het unieke karakter van internationale sportcontent en een commerciƫle strategie die vertrekt vanuit een video-ecosysteem waar on- en offline samen vermarkt worden.