EssenceMediacom wint Belpark

FacebookTwitterLinkedIn

Na een pitch die afgelopen zomer werd gehouden, waren de twee merken van Belpark, die behandeld wilden worden als afzonderlijke entiteiten met aparte teams die voor hun merken werken, uiteindelijk overtuigd door de ‘doorbraakdenken’-benadering van EssenceMediacom.

Voor Bellewaerde draaide de doorbraak van EssenceMediacom om ‘gezinnen fascineren via media’. Dan Allaert, Client Lead bij EssenceMediacom, legt uit: “Voor Bellewaerde hebben we een uitgebreide strategie gecreëerd die gezinnen weet te fascineren via media en daarbij het diverse aanbod van het park laat zien, terwijl we het merkimago weten te verbeteren. Deze strategie omvat de inzet van gepersonaliseerde boodschappen op basis van doelgroepsignalen en creatieve ideeën om het Aquapark te activeren.”

Bellewaerde investeert flink in zijn park, met nieuwe attracties, dierenverblijven en speeltuinen. Filip Van Dorpe, Marketing & Sales Director bij Bellewaerde: “EssenceMediacom begreep echt onze visie en het belang om op gezinnen te werken. Hun innovatieve ideeën en strategische aanpak zullen ons helpen ons publiek effectiever te bereiken en ons merk te versterken.”

Het voorstel voor Walibi was gericht op ‘advertentieruimtes omzetten in leuke sensatieruimtes’. Sarah Azni, Client Lead bij EssenceMediacom, vertelt: “We hebben de ambitie om de reclame van Walibi om te zetten in meeslepende ervaringen die de opwinding en variëteit van het park weerspiegelen, waardoor het aantrekkelijk wordt voor een breder publiek.”

Guillaume Morghen, Marketing Director bij Walibi: “Het bureau was overtuigend door het belang van het deelbaar maken van plezier en het diverse aanbod van attracties te tonen om tegemoet te komen aan verschillende interesses en publiek door middel van entertaining en experiential content.”