Effie Belgium maakt jury 2016 bekend

FacebookTwitterLinkedIn

In het kader van de verruimde missie van Effie (waarbij vanaf 2016 naast de klassieke campagnes ook unieke marketing communicatie efforts mee kunnen dingen naar de felbegeerde award) zet de organisatie ook in op vervanging en verbreding van profielen binnen de jury.

 

De nieuwe juryvoorzitter Ignace Heyman (COO van Lotus Bakeries) stelde de jury samen die bestaat uit een expertenpanel van 8 adverteerders, 4 creative agencies, 2 research agencies, 2 academici en 1 media agency.

 

Nieuwkomers dit jaar langs adverteerderszijde zijn Valérie Morfitis (Country Media Manager van Unilever) en Bénédicte Lobelle (Head of Digital bij Nationale Loterij). Zij vervoegen Mira Demaeyer (Marketing Director van Danone), Ariane Marchant (Marketing Director bij Proximus), Nathalie Erdmanis (VP Marketing bij Brussels Airlines), Stephan Salberter (Head of Corporate Communication & Relations bij ING) en Lies Eeckman (Marketing Director van Continental Foods).

 

Dominique Poncin (Head of Strategy bij DDB) is de nieuwe vertegenwoordiger vanuit ACC naast Karel Vinck (Managing Partner van Duval Guillaume), Karen Corrigan (CEO van Happiness) en Jan Macken (Executive Creative Director bij TBWA Brussels).

 

Kristof De Wulf (CEO van InSites Consulting) vervangt Joelle Liberman als research expert naast Dominique Vercraeye (Managing Director van TNS).

 

Daarnaast geeft vanuit academische hoek professor Patrick De Pelsmacker de fakkel door aan Frank Goedertier (Vlerick) naast Claude Pêcheux (UCL).

 

Tot slot breidt het panel in 2016 uit met een extra jurylid vertegenwoordigd door Sylvie Irzi (Managing Director van Initiative) die als media expert zal toetreden.