Afgelopen november onthulde het CIM de contouren van zijn strategisch transformatieplan, waarbij er gekozen wordt voor een benadering die meer gericht is op de mediaconsument. Deze evolutie impliceerde ook een herziening van de interne structuur om innovatie en samenwerking aan te moedigen. Een van de belangrijkste maatregelen was het verkleinen van het bestuursorgaan, een verandering die nu is doorgevoerd.
Van 21 naar 8 leden
Het aantal bestuurders wordt teruggebracht van 21 naar 8. Deze beperktere samenstelling belooft een grotere flexibiliteit in de besluitvorming en zal uitwisselingen vergemakkelijken. Tegelijkertijd zal de rol van de strategische comités worden versterkt om de ontwikkeling van studies te versnellen en zal de interne organisatie worden herzien om een projectgerichte aanpak te garanderen.
Dit is de nieuwe samenstelling van het bestuursorgaan:
Media
- Read – Sophie Vanderwinkel (IPM Group)
- Watch – Tim Van Doorslaer (DPG Media)
- Listen – Massimo Papa (RMB)
- OOH – Veerle Colin (JCDecaux)
Tussenpersonen
- Remi Boel (Omnicom Media Group)
- François Chaudoir (Space)
Adverteerders
- Valérie Morfitis (Unilever)
- Bart Swings (Luminus)
Ook een nieuw Bureau
Het Bureau, dat de Algemeen Directeur dagelijkse operationele ondersteuning biedt, is ook gereorganiseerd met de verkiezing van 5 nieuwe leden. Dit is de nieuwe samenstelling:
- Stefan Lameire (Voorzitter CIM)
- Joris De Doncker (Clear Channel)
- Bart Demeulenaere (Ads & Data)
- Luc Eeckhout (UBA)
- Julie Wijns (Mediabrands)