Nieuwe BeNe-organisatie bij De Persgroep: Kris Vervaet CEO Medialaan & de Persgroep Publishing en Erik Roddenhof CEO De Persgroep België-Nederland

FacebookTwitterLinkedIn

Christian Van Thillo gaat resoluut voor digitale transformatie en samenwerking België-Nederland.

De Persgroep kondigt een België-Nederland organisatie aan om intensiever samen te werken tussen beide landen. Dit doet het mediabedrijf om de digitale transformatie te versnellen. De nieuwe BeNe-organisatie wordt geleid door CEO Erik Roddenhof die tegelijkertijd CEO van De Persgroep Nederland blijft.

De BeNe-organisatie van De Persgroep zal uit vier onderdelen bestaan:

  1. MEDIALAAN & de Persgroep Publishing dat voortaan wordt geleid door Kris Vervaet (CEO) en Dirk Lodewyckx als CMO & COO van de audiovisuele activiteiten. De directie blijft verder ongewijzigd met uitzondering van Erwin Deckers die Chief Creative Officer (CCO) wordt binnen de BeNe-directie.

Kris Vervaet (foto) is sinds september dit jaar Directeur Publishing en Digitale Business Ontwikkeling bij de Persgroep Publishing. Hij wordt nu de CEO van Medialaan & de Persgroep Publishing. De 47-jarige Vervaet was tot voor kort Senior Vice President Business Customer Division bij EDF in Frankrijk. Er wordt nu gezocht naar een nieuwe Directeur Publishing en Digitale Business Ontwikkeling.

  1. De Persgroep Nederland blijft onder leiding van CEO Erik Roddenhof.
  2. De Persgroep Online Services
    De online services van België (Vacature, Spaargids, Mijnenergie en Livios) en Nederland (Nationale Vacaturebank, Tweakers, Intermediair en Autotrack), alsook de telco-activiteiten (Mobile Vikings en JIM Mobile) worden ondergebracht in een aparte poot en krijgen dus een aparte focus. Een nieuwe CEO voor deze organisatie wordt gezocht.
  1. ICT o.l.v. een CIO.

Kort samengevat: 3 benoemingen (CEO BeNe, CEO Medialaan & de Persgroep Publishing en CCO BeNe) en 3 vacatures (Directeur Publishing en Digitale Business Ontwikkeling, CEO De Persgroep Online Services, CIO).

Christian Van Thillo, CEO De Persgroep:
“Media zijn cultureel sterk verankerd en precies daarom is het essentieel om sterke lokale directies te hebben, maar de digitale ontwikkeling en de concurrentie tegen de globale spelers vragen dan weer om schaal en krachtenbundeling over de grenzen heen.”
“Onze strategie is in grote mate gericht op de digitale transformatie van onze media. Het gaat in de eerste plaats over de convergentie van woord, beeld, video en audio, maar ook over data, toptechnologie en een totaal nieuwe manier om onze adverteerders te bedienen. We hebben vastgesteld dat onze bedrijven in België en Nederland intensiever moeten samenwerken om deze transformatie te realiseren.”

Erik Roddenhof, CEO De Persgroep België-Nederland:
“Samen hebben we de middelen om belangrijke investeringen te doen in de ontwikkeling van digitale platformen die in beide landen bruikbaar zijn. Ook in journalistiek, audio, online video, marketing, advertising en online services kunnen we elkaar substantieel versterken.”

Kris Vervaet, CEO Medialaan & de Persgroep Publishing:
“We bereiken elke dag miljoenen kijkers, luisteraars, lezers en surfers met onze merken. Het is een absoluut voorrecht om de nieuwe organisatie die zal ontstaan uit de fusie van de Persgroep Publishing en Medialaan te leiden. De uitdagingen en ambities zijn groot. Ik ben blij dat ik kan rekenen op een team van getalenteerde en gepassioneerde collega’s. We gaan er samen iets heel moois van maken. Ik heb er veel zin in.”