Bepublic lanceert Master Class voor communicatieverantwoordelijken

FacebookTwitterLinkedIn

Het Leuvense communicatiebureau Bepublic lanceert een nieuw project: de Bepublic Master Classes. In vijf praktische modules leren experts aan communicatieprofessionals hoe ze succesvol met de Belgische media en met de publieke opinie kunnen communiceren.

Efficiënte en heldere communicatie: het wordt almaar belangrijker in een steeds complexer wordende samenleving. De media zijn veranderd en ook de publieke opinie heeft andere verwachtingen gekregen over de manier waarop bedrijven, overheden en organisaties moeten communiceren.

Jeroen Wils, zaakvoerder van Bepublic: “De manier waarop we vijf jaar geleden communiceerden, is vandaag volledig achterhaald. Alleen al de manier waarop sociale media, online media en video een prominente plaats hebben ingenomen in het communicatieveld, heeft ons vak door elkaar geschud”.

Daarom lanceert Bepublic vanaf 26 september vijf dinsdagen lang de Bepublic Master Classes. Communicatieverantwoordelijken van bedrijven en overheden leren er van topexperts hoe ze nog beter kunnen communiceren op een journalistieke manier.

De Bepublic Masterclasses bieden een antwoord op de volgende vragen:

  1. Wat is nieuws en hoe maakt nieuws jouw organisatie relevanter en betrouwbaarder?
  2. Wat is het belang van timing, de juiste kanalen en de vorm waarin je nieuws wordt aangeboden?
  3. Hoe zorg je dat je communicatie écht impact heeft en dat je als bedrijf of organisatie weegt op het politieke of maatschappelijke debat?
  4. Hoe bescherm je de reputatie van je organisatie, ook op moeilijke momenten, en hoe kan, met een goed crisisplan, open communicatie daarbij helpen?
  5. Hoe schrijf je een goed en nieuwswaardig persbericht dat op een redactie niét in de prullenmand belandt?

Inschrijven voor één of meerdere modules kan via www.bepublicmasterclass.be.