BORA’s: Bepublic Group bekroond als beste PR-agentschap van het jaar

FacebookTwitterLinkedIn

Bepublic Group valt in de prijzen op de tweede editie van de BORA’s, de Best of Reputation Awards. Het Brussels PR- en strategisch communicatiebureau werd bekroond met de Grand Prix als beste PR-agentschap van het jaar. Bepublic Group won daarnaast nog 6 andere BORA’s (3 zilveren en 3 bronzen) tijdens de uitreiking gisteren in Antwerp Expo, voor acties voor Decathlon, Torfs, Stop Darmkanker en Striktly.

De BORA’s bekronen de beste PR-verhalen op vlak van earned media en influencer relations in verschillende categorieën.​ De Best of Reputation Awards zijn een initiatief van beroepsverenigingen ACC en C Square. Bepublic Group won vorig jaar bij de eerste editie twee gouden en één bronzen BORA. Voor de tweede editie van de BORA’s waren er 59 inzendingen, waarvan er 29 op de shortlist kwamen.

De Grand Prix winnen als beste PR-agentschap van het jaar kan alleen maar door ons Grand Prix team, dat zich dagelijks inzet om onze klanten zo goed mogelijk te ondersteunen bij hun communicatieplannen. En natuurlijk onze Grand Prix klanten die we willen bedanken voor hun vertrouwen in ons“, zeggen Anja Peleman en Sara Vercauteren, Managing Directors van Bepublic Group.

2 BORA’s voor Decathlon

Met Decathlon was Bepublic Group genomineerd in twee categorieën: Integrated PR: Best Multi-Platform Campaign en Corporate Campaigns: Environmental Social Engagement. Na een zilveren Effie sleept deze communicatie nu ook respectievelijk een zilveren en een bronzen BORA in de wacht.

“De campagne had amper budget, maar met een sterk uitgewerkte én geïntegreerde PR-aanpak werd het een groot succes. De verschillende fases van PR, nationale pers, influencers, lokale pers en zelfs een paar virale TikToks zorgden voor een gigantisch bereik via earned media om onze buyback dienst bij Decathlon in de kijker te zetten”, zegt Julie Nevejan, Press & PR Leader Decathlon.

Stop Darmkanker goed voor 2 BORA’s

In de categorieën Earned Media: Best Mono-Brand Campaign en Special Campaigns: Cause/Charity/Non-Profit werd de bewustwordingscampagne rond de gratis darmkankertesten van Stop Darmkanker vzw genomineerd. Deze communicatie wint respectievelijk een zilveren en een bronzen BORA.

In de prijzen vallen is altijd fijn. Maar als dit gebeurt omdat we dankzij deze campagne onze ‘grote boodschap’ – namelijk ‘doe de test’ – extra kracht konden bijzetten doet dat nog meer deugd“, aldus Dr. Luc Colemont, maag- en darmspecialist en Managing Director bij vzw Stop Darmkanker.

Corporate Campaigns: CEO Positioning & Thought Leadership

Verder was Bepublic Group genomineerd in de categorie Corporate Campaigns: CEO Positioning & Thought Leadership met Schoenen Torfs en Striktly. Enerzijds met de communicatie-aanpak rond de fakkeloverdracht van CEO Wouter Torfs naar Lise Conix bij Schoenen Torfs en anderzijds met de positionering van CEO Stéphanie Ouachan van Striktly. Deze twee PR-trajecten zorgen voor een bronzen (Schoenen Torfs) en een zilveren (Striktly) BORA.

​“De transitie van Wouter naar mij is grondig voorbereid en de communicatie naar stakeholders als onze medewerkers, aandeelhouders, partners en leveranciers is daarbij stap voor stap aangepakt”, zegt Lise Conix, CEO Schoenen Torfs.