De Koninklijke Belgische Voetbalbond en Bepublic Group verlengen hun samenwerking tot 2025

FacebookTwitterLinkedIn

De Koninklijke Belgische Voetbalbond (KBVB) heeft de samenwerking met Bepublic Group, haar strategische communicatiepartner sinds 2019, met twee jaar verlengd tot 2025. Het team PR-professionals staat de KBVB op dagelijkse basis bij met strategisch communicatie-advies, maar ook bij de praktische uitrol van onder meer de corporate communicatie, employer branding, football social responsability-projecten en grote campagnes rond discriminatie en racisme, fanbeleving of de uitbouw van het Belgische vrouwenvoetbal.

’s Lands grootste sportorganisatie zijn, met de nationale elftallen hoge ogen gooien op het internationale voetbaltoneel en tegelijk zijn maatschappelijke rol vervullen, dat betekent voor de Koninklijke Belgische Voetbalbond een brede waaier aan communicaties aan al zijn stakeholders. Om die veelheid aan communicaties te begeleiden, doet de KBVB sinds 2019 een beroep op het PR- en communicatiebureau Bepublic Group. Die samenwerking wordt nu verlengd met twee jaar tot 2025.

Niet alleen in het voetbal, maar ook in de externe communicatie moeten we kunnen terugvallen op een gepassioneerd team dat ons ondersteunt, inspireert en adviseert. Die teamspelers hebben we gevonden bij Bepublic Group. Ze vormen niet alleen het verlengstuk van eigen communicatie- en persdienst, maar zijn ook een kritisch klankbord bij de ontwikkeling van nieuwe initiatieven. Zo helpen ze ons om te blijven bouwen aan de reputatie van onze organisatie, en daarom verlengen we graag ons partnerschap“, zegt Manu Leroy, CEO ad interim en Marketing & Communication Director bij de KBVB.

Bij Bepublic Group, geleid door Sara Vercauteren en Anja Peleman, staat een team van PR-professionals onder leiding van Ken Standaert opnieuw te popelen om de komende jaren creatieve en inspirerende voetbalverhalen te vertellen aan een breed publiek. Eén van die verhalen, het PR-luik rond de campagne om nieuwe scheidsrechters te rekruteren, werd eind vorig jaar tijdens de eerste Best Of Reputation Awards (BORA’s) beloond met een gouden award.

We zijn trots dat de Voetbalbond zijn vertrouwen in de expertise van ons team bevestigt. Het is altijd fijn om een langdurige samenwerking uit te bouwen met onze klanten“, aldus Anja Peleman en Sara Vercauteren, Managing Directors van Bepublic Group.

Geen sport die zoveel weerklank krijgt als het voetbal en geen sportorganisatie die op zoveel manieren zijn steentje tot een betere wereld wil bijdragen. Elke dag is er wel een kans om samen met de KBVB relevante verhalen te creëren en te vertellen. Onze teams zijn intussen goed op elkaar ingespeeld en we kijken er ontzettend naar uit om de komende jaren nog meer creatieve, verrassende en maatschappelijk verrijkende verhalen in geslaagde communicaties te gieten“, zegt Ken Standaert, teamlead bij Bepublic Group.