Anouk Lagae (Duvel Moortgat) en David Sempels (AB InBev) zijn de Marketers of the Year 2015

FacebookTwitterLinkedIn

Anouk Lagae (Chief Marketing Officer van Duvel Moortgat) en David Sempels (Marketing Director Benelux van AB InBev) zijn respectievelijk de Nederlandstalige en Franstalige Marketer of the Year 2015.

 

Met deze award willen STIMA, Trends en Trends-Tendances een marketer lauweren voor zijn of haar realisaties op het vlak van marketing en initiatieven om het marketingvak uit te dragen bij het grote publiek.

 

De laureaten werden verkozen door een onafhankelijke jury, bestaande uit leden van STIMA, leden van de redacties Trends/Trends-Tendances en Master Marketers, rekening houdend met de stemmen van het grote publiek.

 

Anouk Lagae

 

In de drieënhalf jaar dat Anouk Lagae bij Duvel aan de slag is, gaat volgens haar het bedrijf zowel in volume als in waarde vooruit door kwaliteit voorop te stellen: “Dat kost iets, maar als je de focus durft te leggen op kwaliteit, krijg je die investering terug en bouw je een merk op”. Een van de redenen waarom Anouk Lagae deelnam aan de wedstrijd, is dat ze daarmee een platform kreeg om haar mening over haar beroep uit te dragen. Ze wil een nieuw elan brengen in marketing en het vak de plaats geven die het toekomt.

 

David Sempels

 

David Sempels, die werkt met een team van 27 managers en die ook bestuurder is van de UBA, kan zowel grote merken (Leffe en Jupiler) beheren, als nieuwe bieren (Cubanisto) promoten. Die dubbele vaardigheid overtuigde de jury om hem de prijs van de Franstalige Marketeer van het Jaar 2015 toe te kennen.