AMMA Awards: jury duidt alle genomineerden in de 12 categorieën aan

FacebookTwitterLinkedIn

Onder leiding van juryvoorzitter Yves De Voeght heeft de jury van de AMMA Awards gisteren vergaderd in de kantoren van Coca-Cola. De jury was dit jaar samengesteld uit vier vertegenwoordigers van de UMA mediabureaus, vier professionals uit de media en vier adverteerders. De beraadslagingen behandelden in totaal 130 dossiers (nieuw record!) in 12 categorieën. Hieronder een overzicht van de genomineerden.

 

Media Sales House of the Year

Pebble Media

Medialaan TV

RMB

 

Media Agency of the Year

Maxus

Initiative

Space

 

Development & Innovation

Spotify

Clear Channel (“Out Of Home Proximity”)

Futures (“The Empirical Booster”)

 

Best Media Strategy

MEC (“Bol.com, the shop for everybody”)

Space (“Mr. Bru, catch me if you can”)

UM (“Coca-Cola Light search for the local hunk”)

 

Best Use of Search Marketing

MEC (“Sinutab wins consumers interest”)

Semetis (“Integration in the biggest rebranding, Proximus”)

Initiative & Reprise Media (“Countdown ads, Nationale Loterij”) 

 

Best Creative Media Use

UM (“Real time spot, Bwin”)

Initiative (“Child marriages, Plan Belgium”)

Space (“Samsung, tweet for heat”) 

 

Best Use of Social & Earned

Havas (“Citroën – social newsroom”)

Mindshare (“VO cannabis”)

MEC (“I-social sampling by Hills Pet”)

 

Best Use of Interactive

Havas (“Building audience through programmatic” – Touring Assistance)

Mindshare (“De Lijn, het spel”)

UM (“Customize your own bottle” – Coca-Cola)

 

Best Media Research

De Persgroep Advertising (“Dailymetrie, daily reach of newsbrands”)

RMB (“Digitude”)

Spotify (“Impact on the Belgian radio landscape”) 

 

High Potential Talent Award

Emilie Croon (Space) en Carlos Rangel (Mindshare)

Anouchka D`Hertefelt (Initiative) en Wouter Vandenameele (PHD)

Sarah Bresseleers (Maxus) en Corentin Franzin (Havas)

 

Binnen de persoonsgebonden categorieën werden telkens drie genomineerden doorverwezen naar de fase van de public voting. De stemmen van de jury en die van de publiekstemming tellen elk voor 50%. Alle professionals uit de reclame- en mediasector kunnen vanaf 24 maart hun stem uitbrengen op www.ammajury.be.

 

Media Representative of the Year

Nathalie Legouy (IPM Advertising)

Benjamin Sekkai (Microsoft)

Sander Loncke (Spotify)

 

Media Advertiser of the Year

Kris Coumans (Mercedes-Benz)

Inge Vervliet (BMW)

Geert Van Aelst (Tiense Suiker)

 

De GRP en de UMA nodigen verder iedereen uit op de Nominees Day van 2 april.

Inschrijven voor de gala-avond van de AMMA Awards kan op www.amma-awards.be.