Op woensdag 18 maart in de kantoren van Febelmag, heeft de jury van de zesde editie van de StuMPA de zestigtal tijdschriftadvertenties voor fictieve producten/diensten bestudeerd. Deze advertenties werden ontworpen door laatstejaarsstudenten van het hoger kunstonderwijs grafisch ontwerp/publiciteit uit vijf scholen.
De jury bestond uit:
– drie creatieven: Julien Riviezzo (Air Belgium), Gertjan De Smet (These Days) en Dries De Bruyn (LDV)
– twee docenten van de deelnemende scholen: Benoît Pirson (Saint-Luc Bruxelles) en Joseph Daulne (Saint-Luc Liège)
– één journalist van de vakpers: Damien Lemaire (MM)
– twee vertegenwoordigers van de uitgevers: Diana De Cat (Roularta Media Group) en Eva Meert (Sanoma)
– één vertegenwoordiger van Febelmag: Danièle Vincent.
De leden van de jury hebben beslist om de volgende 19 studenten in de arena te sturen op vrijdag 3 april om hun werken te komen verdedigen:
ESA le 75
ESPIN Diego
TEIRLINCK Louisa
ROJAS John
MARLY Sahra
MULLIER Florence
VAN BINH Tran
Haute Ecole Francisco Ferrer (HEFF)
LEROY Sarah
LUCA School of Arts Ghent
BEURMS Silke
MIN JOU Jannis
BOGAERTS Girbe & CROEGAERT Astrid
VAN MALDEGEM Merel
Saint-Luc Bruxelles
BIEBUYCK Simon
RAUWERS Louve
COLLET Sébastien
Saint-Luc Liège
CALISGAN Veysel
DAMO Maxime
GALASYKA Martin
SIIRIAINEN Tuire
VAN LAETHEM Lore
De verdediging door de studenten voor dezelfde jury zal plaatsvinden tijdens de Young Creative Day op 3 april. Ze zal gevolgd worden door de beraadslaging en de prijsuitreiking. Het volledige programma zal doorgaan in de kantoren van Sanoma (Spoor 18) te Mechelen.