Na het goede onthaal van Forbes Luxembourg door adverteerders bereidt de Belgische uitgever Ventures Media – die al meer dan 20 jaar het mediamerk Elle in België exploiteert – de lancering van een Luxemburgse editie van het vrouwenblad voor.
Ventures Media, dat de exclusiviteit van het merk Elle in België en Luxemburg bezit, zou de komende weken de website Elle.lu moeten lanceren, gevolgd door twee nummers van het papieren magazine Elle Luxembourg in juni en november.
“De site zal dagelijkse inhoud bieden over lokaal en internationaal nieuws, mode, celebrities, beauty, lifestyle en business op maat van vrouwen”, aldus Florian de Wasseige, COO van Ventures Media.
Er staan dit jaar ook twee evenementen gepland onder de merknaam Elle Luxembourg: eerst een lanceringsavond en een paar maanden later een “Elle Active Forum”. Dit jaarlijkse evenement, naar het voorbeeld van de Belgische versie, laat experts aan het woord en wil deelnemers advies geven om hun professionele carrière en hun persoonlijke leven beter met elkaar te verzoenen.
Net als bij Forbes Luxembourg wordt de reclameregie van Elle Luxembourg toevertrouwd aan Charles-Louis Machuron en het team van Silicon Luxembourg.
Ventures Media is momenteel bezig met de rekrutering van een geschikte hoofdredacteur.