De Persgroep Advertising introduceert Dailymetrie

FacebookTwitterLinkedIn

De Persgroep Advertising lanceert met Dailymetrie een nieuw onderzoek naar het dagelijks bereik van nieuwsmerken. Het koos Ipsos als onderzoekspartner en is gebaseerd op een sms-panel waarbij sinds maart 2014 1.500 Vlamingen tussen 18 en 65 jaar dagelijks per sms input geven over hun mediaconsumptie van de vorige dag. 

 

Bart De Proost, Directeur van De Persgroep Operations: “We merken dat de consument op een totaal andere manier omgaat met media dan enkele jaren geleden. Hij is continu online, combineert verschillende dragers… We wilden deze veranderende consument zo goed mogelijk in kaart brengen en voor adverteerders toegankelijk maken. We stelden vast dat we op dit vlak over onvoldoende tools beschikten.” 

 

Met Dailymetrie is het de bedoeling om het mulitmediale bereik van de nieuwsmerken over de verschillende nieuwsplatformen heen te meten en dit op dagbasis. Het zal informatie verschaffen over de overlap en toegevoegde waarde van de verschillende verschijningsvormen of dragers. En het biedt extra inzichten voor mediaplanning op basis van bruto- en nettobereik van concrete campagnes.