Dit jaar wil Medialaan – de Persgroep Advertising volop inzetten op viewability en daarom lanceert het nieuwe mogelijkheden. Aan de ene kant komt er een 100% viewable displayaanbod en aan de andere kant komen er twee nieuwe impactformaten bij binnen het al bestaande displayaanbod.
Deze uitbreiding van de mogelijkheden past binnen de digitale ambities voor 2019. “We willen de meest kwalitatieve, transparante en betrouwbare digitale partner zijn voor de adverteerder”, zegt Olivier Van Zeebroeck, Digital Director.
100% viewable offer
Het nieuwe 100% viewable offer bestaat uit een combinatie van vier formaten die floating worden uitgeleverd op zowel desktop als mobile, en dat over alle nieuwsmerken van Medialaan – de Persgroep Publishing heen. Bovendien garandeert het nieuwe aanbod dat alle geboekte impressies ook viewable uitgeleverd worden.
Nieuwe impactformaten
Naast het al gekende formaat (Take Over) lanceert Medialaan – de Persgroep Advertising twee nieuwe impactformaten binnen het displayaanbod: de Page Exclusive Ad en de Full Impact Ad. De nieuwe formaten zijn ideaal om reach en impact te genereren en blinken uit in viewability doordat ze verschillende formaten over de pagina heen combineren.
De Page Exclusive Ad bestaat uit verschillende bannerformaten, verspreid over de webpagina, die zowel op desktop als op mobile uitgeleverd worden. Doordat een adverteerder de verschillende posities op de pagina inneemt, ligt de focus op één merk of product en wordt clutter vermeden. De combinatie van formaten is ook de geschikte manier om overzichtelijk en impactvol verschillende boodschappen mee te geven en zo aan storytelling te doen.
Tweede nieuwigheid is de Full Impact Ad. Dat is een extra grote banner bovenaan de pagina die zo goed als het hele beeld inneemt. In combinatie met de andere klassieke ad slots op de pagina zorgt dit formaat dat de focus op één merk of product ligt. Via de juiste balans tussen ad acceptance en impact kan de adverteerder zo de webpagina claimen. Om de lezers een optimale surfbeleving te bieden, krijgen ze de Full Impact Ad maar een keer te zien.