Mediahuis Advertising sleept twee Europese Digiday Marketing Awards in de wacht

FacebookTwitterLinkedIn

Mediahuis Advertising kreeg tijdens de livestream van de Europese Digiday Marketing & Advertising Awards 2 awards op een totaal van 4 inzendingen. Zowel MH Brand Studio als MH Data Studio tonen daarmee aan hoe snel ze zich als relatief jonge advertentiestudio’s op de internationale kaart hebben gezet.

MH Brand Studio werd verkozen tot ‘Best In-House/Brand Studio’

MH Brand Studio, de creatieve advertisingunit, behaalde goud als beste Brand Studio van Europa en neemt daarmee met grote trots de fakkel over van zwaargewicht CNN. Met de lancering van een gloednieuw datagedreven product, namelijk ‘content profiling’, een aantal ijzersterke partnerships zoals AXA Insurance Belgium & De Plezantste Gemeente van Het Nieuwsblad, een getalenteerd freelancenetwerk en nog zoveel meer bewees MH Brand Studio een internationale erkenning te verdienen.

Hans De Loore, Head of MH Brand Studio: “Trots op dit team, en blij met de erkenning. We hebben de voorbije jaren keihard aan de weg getimmerd om de meest toonaangevende studio te worden. Deze award vormt de bekroning voor een uitdagend jaar waarin we onze klanten maximaal wisten te ondersteunen met passende creatieve campagnes.”

Mediahuis & Piano kreeg goud voor ‘Most Effective/Measurable Campaign’

Samen met Mediahuis Data Studio en Mediahuis Brand Studio diende Piano (Cxense) het datagedreven branded contentproduct ‘content profiling’ in. Dit product werd begin 2020 door MH Advertising op maat van Activia ontwikkeld en nadien verder gecommercialiseerd. Een voorbeeld van het perfecte huwelijk tussen content en data volgens de jury van de Europese Digiday Marketing Awards.

Eline Van Exel, Group Brand Manager Soft Functionals: Activia & Actimel: “Dankzij de combinatie van creativiteit en technologie van Mediahuis, konden we onze target group op een
relevante en betekenisvolle manier bereiken met authentieke content.”

Heleen De Winne, MH Data Studio: “We zijn vanuit MH Data Studio bijzonder tevreden met deze erkenning. De lancering van ‘content profiling’ als commercieel product staat symbool voor
een straffe interne samenwerking tussen MH Data & MH Brand Studio.”