VIA: Radioregies ondersteunen online verkoop van lokale retailers

FacebookTwitterLinkedIn

Om de online verkoop van retailers te boosten, slaan de nationale radioregies opnieuw de handen in elkaar. DPG Media, Var, IP Belgium en RMB willen helpen om de online verkoop extra te promoten op radio, zodat consumenten alsnog de weg naar de winkel vinden, zij het online of voor afhaling.

De regies bieden gratis 5 seconden extra ruimte aan bij de radiospot zolang de huidige lockdown duurt. Dit geldt alleen voor retailers die verplicht werden hun fysieke winkels te sluiten en in normale omstandigheden minstens 75% van de omzet realiseren via fysieke winkels.

In deze tag-on is er plaats voor een boodschap die de mogelijkheden van online kopen onder de aandacht van de luisteraars brengt. VIA hoopt bij deze de retailers te ondersteunen die door de lockdown genoodzaakt worden hun deuren te sluiten of die hun verkoopmogelijkheden tot afhaling beperkt zien.

Elke retailer kan makkelijk gebruik maken van de tag-on die door de verzamelde radioregies beschikbaar wordt gesteld. Even contact opnemen met de contactpersoon bij elke regie volstaat. De aangeboden tag-on is een eengemaakte boodschap die consumenten aanzet tot online winkelen in een desbetreffende webshop. Hij bestaat in verschillende versies, die afwisselend ingezet kunnen worden. De retailer kan ook invulling geven aan deze extra ruimte door zelf een tag-on te produceren bij zijn spot.

Voorbeelden kunnen op de website van VIA beluisterd worden.