Var lanceert Reboot2020

FacebookTwitterLinkedIn

Na het goed respecteren van de overheidsmaatregelen, zullen we dit ‘verloren’ jaar moeten rebooten. Dan kan wat in 2020 had moeten plaatsvinden, in 2021 een nieuwe kans krijgen.

Daarom lanceert Var Reboot2020 en biedt de regie tijdens de maand december alle adverteerders de gelegenheid om via de VRT-radiozenders positieve boodschappen uit te dragen. Dat kunnen berichten zijn voor klanten, werknemers of leveranciers, maar evengoed bedankjes aan al wie de voorbije maanden ons land draaiende hebben gehouden. Elke campagne die het positieve virus verspreidt, wordt ondersteund.

Saskia Schatteman, CEO van Var: “Om merken dit jaar nog te ondersteunen met een warme doorstart, werkte Var speciale reboot-radiopackages uit. Reboot2020 is een positieve uitsmijter voor 2020 en een warme ondersteuning voor onze merken in 2021.”

Reboot2020 zijn radiopackages op de VRT-radiozenders, samengesteld uit 5” audioboards. De spots worden elk uur geïsoleerd (niet in een reclameblok) uitgezonden, vlak na het nieuws, top of the hour of weerbericht, afhankelijk van zender tot zender. Ze zijn speciaal gereserveerd in de context van De Warmste Week en gericht op solidariteit en positieve communicatie. “Deze blokken zijn in principe niet beschikbaar, maar we stellen ze graag ter beschikking voor adverteerders die een hoopgevende boodschap hebben. De kracht van het aanbod zijn de ‘warme’, solidaire context en de exclusieve beschikbaarheid van de blokken.”

In totaal stelt Var pakketten van 50 audioboards per zender ter beschikking. De campagne wordt ingepland over een periode van 2 weken van 14 tot en met 27 december 2020.