Var investeert in data driven marketing via overname Predicube

FacebookTwitterLinkedIn

Var neemt 100% van de aandelen van Predicube over van de oprichters.

Predicube werd in 2014 opgericht als spin-off van de Universiteit Antwerpen en imec en ontwikkelde samen met hen een uniek IP- en data-analyse platform dat adverteerders helpt om online campagnes te optimaliseren.

Naast betere campagneresultaten kunnen adverteerders ook krachtige inzichten over hun klanten bekomen dankzij de technologie.

Saskia Schatteman (CEO Var): “Data driven marketing wint gestaag aan belang. Door de acquisitie van Predicube versterkt Var haar expertise met een uniek IP en een team van succesvolle data engineers. We zijn dan ook verheugd de expertise van Predicube te kunnen aanbieden om adverteerders nog beter te helpen om de return on investment van hun campagnes te verhogen”.

David Martens (Professor Universiteit Antwerpen en co-founder Predicube): “Na enkele jaren ontwikkeling en testing, hebben we met onze data science expertise een succesvol model kunnen realiseren dat de impact van digitale campagnes optimaliseert en waste en clutter minimaliseert. Ik ben tevreden dat Predicube nu een nieuw hoofdstuk start binnen een succesvol mediabedrijf als Var dat de expertise van Predicube kan schalen en breder inzetten”.