Adidas laat internationaal budgetten door MediaCom beheren

FacebookTwitterLinkedIn

Vanaf september 2018 gaat MediaCom aan de slag met de consolidatie van het wereldbedrijf adidas. De nieuwe holistische aanpak maakt deel uit van de merkstrategie van adidas: ‘Create the New’. Die vernieuwing situeert zich op drie vlakken: Speed, Cities en Open Source.

Op het vlak van Speed focust adidas op een media-implementatie vlotter dan ooit tevoren. Met Cities wil het zich concentreren op hoofdsteden van cultuur en handel enerzijds en een digitaal ecosysteem op globaal niveau anderzijds. Met Open Source, tot slot, zal adidas zich toewijden aan de voortzetting van zijn open source-aanpak met het oog op verdere vernieuwing.

Jocelyn Robiot, Senior Vice President Marketing bij adidas, zegt: “Ons streefdoel is ‘om het beste sportbedrijf ter wereld te zijn’. Om dat te doen hebben we de juiste combinatie van partners nodig, die toegewijd zijn aan de consument, focussen op het digitale en voortdurend innoveren. Diezelfde kwaliteiten vinden we terug in onze nieuwe partner MediaCom”.

Toby Jenner, Global COO bij MediaCom, stelt: “We zijn verheugd met onze selectie als partner door een van de meest ambitieuze en iconische merken ter wereld. Onze teams van over de hele wereld staan te popelen om eraan te beginnen. Adidas is een bedrijf vol geweldige mensen en merken en bezit enorm veel potentieel op vlak van e-commerce”.