Maarten Galle wordt Head of Ad Operations bij Pebble Media

FacebookTwitterLinkedIn

Vanaf 3 september gaat Maarten Galle aan de slag als Head of Ad Operations bij Pebble Media. Daarmee versterkt de regie zijn expertise op het gebied van ad operations, yield management en automated trading.

Maarten leerde de knepen van het digitale vak kennen bij De Persgroep, waar hij een ruime ervaring opdeed als Automated Trading Manager en later als Head of Sales Innovation. De afgelopen 10 jaar beleefde hij de evolutie van digital advertising vanop de eerste rij, zowel op technisch als op commercieel vlak.

Bart Verbeiren, Director of Technology Strategy & Ad Operations bij Pebble Media: “Ad operations staat centraal in de online advertising flow. Door het toenemende belang van audience en automated buying neemt het zelfs een sleutelpositie in. Efficiënte yielding leidt tot betere campagneresultaten en gedetailleerde reporting geeft betere insights. Dit is een nieuwe uitdaging voor het ad operations team. Ik verheug me op de komst van Maarten, die met zijn ervaring en expertise op dit gebied, onze service naar een hoger niveau zal tillen”.

Maarten Galle: “De wereld van het aan- en verkopen van digitale media is vandaag de dag continu in beweging. Dit wil onder andere ook zeggen dat de jobs binnen alle betrokken teams – zowel bij adverteerders, agentschappen als uitgevers – anders dienen ingevuld te worden. Pebble Media is zich hier terdege van bewust en het is mede daardoor dat ik dankbaar ben dat ik deze transformatie mee mag begeleiden, zowel langs buy als sell side”.

Eerder deze week trok Pebble Media nog Laura Varga aan als Client Service Manager.