VAB-Magazine bereikt 9% meer lezers en wordt tweemaandelijks vanaf 2019

FacebookTwitterLinkedIn

Het recentste leesonderzoek van het Centrum voor Informatie over de Media (CIM), de Persbereikstudie 2017-2018, bracht uitstekend nieuws voor VAB. VAB-Magazine bereikt nu 536.900 lezers. Dat is een stijging van 9% ten opzichte van de meting van vorig jaar (september 2017). Daarmee is het magazine marktleider in de reis- en mobiliteitsmagazines en het meest gelezen maandblad in ons land.

Hoofdredacteur Jan Creten: “1 op de 6 Vlamingen komt maandelijks in contact met de media van VAB. Onze inspanningen om met kwalitatieve reportages onze lezers te informeren en te inspireren over reisbestemmingen en mobiliteitsthema’s worden duidelijk beloond. Dat sterkt ons in onze plannen voor de nabije toekomst. Die staat in het teken van een digitale omslag. In 2019 verminderen we de frequentie van het papieren magazine naar tweemaandelijks. De vrijgekomen middelen investeren we in de verbreding van ons lezersbereik via onze digitale media. Onze ambitie is een forse groei voor vabmagazine.be, het online contentplatform waarmee we in juli een lezersbereik haalden van 62.684 unieke bezoekers. Wij willen immers ook online een leidende positie innemen.”

Het CIM-onderzoek geeft ook inzichten over het lezersprofiel. De doorsneelezer van VAB-Magazine heeft een hogere opleiding en behoort tot de leeftijdsgroep 35-65. Meer dan 2 op 3 lezers zijn verantwoordelijk voor de aankopen binnen het gezin. VAB-Magazine heeft 45% vrouwelijke lezers.