Dentsu ondersteunt de commerciële plannen van lokale retailers

FacebookTwitterLinkedIn

Al meer dan 10 jaar beheert Dentsu de lokale media voor retailnetwerken via haar business unit ‘Local Focus’. Een recente analyse van de behoeften van de retailklanten toonde aan dat het aanbod in termen van commerciële activering moest evolueren. Local Focus wordt daarom ‘Local Retail Activators’ met een commerciële belofte die voldoet aan de verwachtingen en behoeften van retailers: ‘catch, convert and re-invite your audience’.

Local Retail Activators zal sales activation oplossingen aanbieden om commerciële plannen te ondersteunen. Deze oplossingen zullen helpen om de aandacht van shoppers te trekken, de shoppers om te zetten in buyers en ze vervolgens ook nog terug te brengen naar de winkel. Tevens zullen ze op de 4 momenten van het koopproces werken: at home & to store, near-store, in-store en back-to-store.

Het klantentype is een detailhandelaar die acteert binnen een omnichannel-omgeving. Hij verkoopt een product of dienst via een netwerk van fysieke verkooppunten en activeert digitale touchpoints. Deze retailer definieert al zijn commerciële acties volgens 3 Key Performance Indicators (KPI’s): traffic, sales en ROI.

De ambitie van Local Retail Activators is om commerciële activeringscampagnes op te stellen die deze 3 KPI’s zullen beïnvloeden. Hierbij zullen media, inhoud en gegevens gecombineerd worden. Ze zullen tevens tools gebruiken die de contactpunten tussen retailers en hun klanten verbreden.