Unlimitail: De revolutie van de retailmedia is in volle gang

Carrefour Links
FacebookTwitterLinkedIn

Vandaag de dag staat retailmedia in het middelpunt van de belangstelling, met hoge verwachtingen van zowel retailers als merken.

De groei van dit nieuwe segment wordt aangedreven door de ongeëvenaarde effectiviteit en de mogelijkheid om grote merken voor het eerst een gericht bereik te bieden. De complexiteit van deze nieuwe hefboom is echter reëel.

Enerzijds voor merken: de markt is sterk gefragmenteerd en de vele beschikbare technologieën verhinderen een globaal zicht op de prestaties, wat investeringen kan afremmen.

Aan de andere kant voor retailers: het ontwikkelen van een retailmediastrategie vereist een aanzienlijke expertise en aanzienlijke technologische en financiële middelen.

Retailmedia eenvoudig gemaakt

Het oplossen van deze uitdagingen ligt aan de basis van de oprichting van Unlimitail, de joint venture tussen giganten Carrefour en Publicis, die geavanceerde technologie combineert met expertise op het gebied van retailmedia.

Door de volledige waardeketen te bestrijken: technologie, marketing, operations en strategisch advies, is deze nieuwe structuur klaar om het enige contactpunt te worden voor de retailmedia-activiteiten van zijn klanten in Europa en Latijns-Amerika, met eenvoud als sleutelwoord.

Unlimitail is klaar om een revolutie teweeg te brengen in de retailmedia voor zowel merken als retailers!

Voor retailers biedt Unlimitail kant-en-klare ondersteuning bij de vaak complexe implementatie van hun aanbod. Het doel is om hen in staat te stellen hun retailmedia-ambities te versnellen door alle hefbomen die tot hun beschikking staan te gelde te maken. Door retailers te verenigen, biedt Unlimitail hen ook de mogelijkheid om te concurreren met de reuzen van retailmedia.

Een propositie die wereldwijd al 13 retailpartners heeft overtuigd: Carrefour, Rakuten, SRP, La Redoute, Kingfisher, Les Galeries Lafayette, MyOrigines, ID Kids en nog veel meer. Een netwerk dat elke maand blijft groeien en nu al goed is voor meer dan 120 miljoen adresseerbare klanten en 1,5 miljard pageviews per maand in verschillende geografische zones en business verticals.

Voor merken vereenvoudigt Unlimitail lokale en internationale retailmedia-operaties met één enkel toegangspunt dat een extreem krachtig, holistisch en omnichannel aanbod biedt:

  1. Gepersonaliseerde inzichten, waardoor merken een ongeëvenaard, gedetailleerd inzicht krijgen in hun bedrijf en hun consumenten.
  2. Media-activaties via directe toegang tot de beste inventories in verschillende verticals, die de mogelijkheid bieden om consumenten te betrekken tijdens het gehele kooptraject. Of het nu gaat om onsite display & search, offsite data-activatie op het open web of sociale netwerken, DOOH (Digital Out Of Home), POS (Point Of Sale Advertising) of digitale en papieren bons
  3. Een nauwkeurige en relevante meting van de verkoop, een beslissend en uniek element in het media-universum.

Focus op… online activaties

Online activaties vallen uiteen in twee hoofdcategorieën: onsite en offsite.

Onsite komt overeen met communicatie op de website van de retailer. Deze categorie omvat “paid search“, waarmee merken in de zoekresultaten van klanten worden uitgelicht. Dit is een cruciaal element, aangezien 90% van de online verkopen plaatsvinden op de eerste pagina van de zoekresultaten.

Er is ook display, een ander belangrijk element van onsite, waarmee merkcommunicatie kan worden weergegeven op strategische plaatsen op de site, zoals de startpagina, waar 73% van de bezoekers van de Carrefour-site zijn tijd doorbrengt.

Voorbeelden van onsite en offsite activiteiten voor het fictieve merk UnlimiTea

Voorbeelden van onsite en offsite activiteiten voor het fictieve merk UnlimiTea

Voor offsite activiteiten, gebaseerd op bekende kaarthouders die toestemming hebben gegeven om getarget te worden, bouwt Unlimitail een 100% bruikbaar en gepersonaliseerd shopperpubliek dat merken kunnen aanspreken buiten de site van de retailer om.

Prospects die op deze manier via het open web of sociale netwerken worden bereikt, hebben vervolgens met één klik toegang tot het product dat op de site van de retailer wordt gepresenteerd.

Aan de slag

Retailmedia is een uitzonderlijke kans voor merken! En Unlimitail is er om hen te helpen hun bedrijf te laten groeien.

Voor meer informatie over Unlimitail in België, neem contact op met advertisers@unlimitail.com en volg het Unlimitail avontuur op Linkedin!