SBS en Happiness zetten Belgische merken in de schijnwerpers in ‘Het Belgische Reclameblok’

FacebookTwitterLinkedIn

Dat de coronacrisis een enorme impact heeft op onze lokale economie hoeven we niet meer te vertellen. Het is nu belangrijker dan ooit om te communiceren met de consument om hier samen uit te geraken. En dat kan alleen door merken van eigen bodem te kopen.

SBS schaarde zich eerder al 100% achter #kooplokaal, het initiatief van de Belgische retailers. De mediaregie van VIER, VIJF en ZES is de eerste regie die deze oproep ook echt fundamenteel ondersteunt. Daarom introduceert SBS naar het idee van Happiness ‘Het Belgische Reclameblok’, een reclameblok waarin kijkers alleen Belgische merken te zien krijgen. Dit om de adverteerders nog meer een hart onder de riem te steken.

Het Belgische Reclameblok wordt telkens in- en uitgeleid door een oproep van een CEO van een Belgisch merk en is vanaf woensdag 6 mei te zien op VIER.

Bart Demeulenaere, CCO van SBS: “Het Belgische reclameblok is geen kwestie van protectionisme. Het is een kwestie van trots en van solidariteit. Want als je Belgisch koopt, steun je de Belgische economie en alle Belgische werknemers van die bedrijven. Vandaag is dat meer dan ooit nodig. We zijn fier op de merken van bij ons en willen dat graag ook uitstralen naar onze kijkers.”

Mélanie Decelle, Marketing Directeur Spa & Bru bij Spadel: “In deze uitzonderlijke en ongekende context is het belangrijk dat we allemaal solidair zijn en de lokale economie steunen. Dit kan door steun te verlenen aan verschillende spelers in onze samenleving, zoals de winkelier in onze buurt of de horeca, maar ook de lokale merken die een directe impact hebben op de Belgische economie. Als lokaal verankerd familiebedrijf is Spadel bijzonder geraakt door het SBS-initiatief. Wij zijn er trots op dat we deel uitmaken van “Het Belgische Reclameblok” met onze Spa- en Bru-merken.”