Roularta zet in op eigen webwinkel Storesquare

FacebookTwitterLinkedIn

Roularta wil dit jaar een grote stap vooruit zetten met haar eigen webshop Storesquare.be. Met deze webwinkel, die producten aanbiedt van lokale winkels, wil het de concurrentie aangaan met de grote, vaak buitenlandse, webwinkels.

Zowat vijftien maanden geleden boorde het mediabedrijf een volledig andere activiteit aan met de overname van een onlinewinkelplatform. CEO Xavier Bouckaert: “We zijn gestart met nul handelaars en het was dan ook een groot vraagteken of dit ging lukken. Ondertussen hebben we 1.300 handelaars en winkels kunnen verzamelen, en telt de winkel een 200.000 tal unieke producten in allerlei categorieën”. Voorzitter Rik De Nolf vult aan: “We proberen voor e-commerce een leemte te vullen. De markt groeit in België, maar de grote spelers, bijvoorbeel Bol.com en Coolblue, zijn in buitenlandse handen”.

Het aantal bezoekers op Storesquare.be stijgt naar inmiddels zo’n 250.000 per maand. Volgens Bouckaert verloopt de ontwikkeling conform de meerjarenplanning, maar moet het aantal bezoekers nog veel hoger gaan.

Roularta verfijnt nu het platform en de zoekmachine achter de webwinkel. Eens afgerond volgt in april en mei een radiocampagne die een omzetboost zou moeten opleveren.

Bron: Belga.