OPPA Belgium publiceert het witboek: ‘Smartphones in the Mobile World of Content Publishers`

FacebookTwitterLinkedIn

OPPA Belgium heeft een white paper gelanceerd met daarin informatie over de kansen die smartphones bieden. Mobiele toestellen creëren nieuwe opportuniteiten en nieuw mediagedrag. De consumenten verschuiven van de desktop naar de smartphone om doorheen de dag relevante informatie te verzamelen. Dit zorgt ervoor dat uitgevers bezig zijn met het (her)uitvinden van content strategies omwille van het nieuwe digitale gedrag van de consument.

 

De Belgische uitgevers analyseerden in detail het nieuwe mobiele landschap en verzamelden de belangrijkste gegevens zoals page requests op mobiele websites en het aantal downloads op mobiele applicaties.

 

De websites die lid zijn van de OPPA genereerden in maart 2013 867 miljoen page requests waarvan 73% via PC, 21% via mobiele websites en smartphone apps en 6% via browsers voor tablets en apps. Het consumeren van content op smartphones boomt. De 39 mobiele sites genereren maandelijks 35,7 miljoen impressies (CIM – Maart 2013). Bovendien worden de 32 complementaire smartphone-apps steeds belangrijker. Ze genereren nu al maandelijks meer dan 164 miljoen impressies. Het aantal downloads is in vier jaar verachtvoudigd van 208.415 tot 1.721.836.

 

Klik hier om in MediaSpecs Insights het volledige onderzoek te lezen.