Nostalgie, Nostalgie+ en NRJ gaan voor audioregie in zee met Var

FacebookTwitterLinkedIn

Var, de reclameregie van VRT, zal vanaf 1 januari 2024 de nationale advertentieverkoop van de radiozenders Nostalgie Vlaanderen, Nostalgie+ en NRJ Vlaanderen voor haar rekening nemen. De uitbreiding van het audioaanbod past binnen de strategie van Var om zich ook nog sterker te concentreren op radioreclame en digitale audio.

Muziekzender Nostalgie bereikt op dagbasis in Vlaanderen meer dan 375.000 luisteraars, goed voor een marktaandeel van 6,1%. Nostalgie+, dat de beste muziek uit de jaren ’60, ’70 en ’80 draait, werd in mei 2022 gelanceerd als een nieuw DAB+ radiostation en behoort vandaag tot de top 3 van de puur digitale radiozenders. Hitzender NRJ mikt met populaire muziek op een publiek van actieve luisteraars en bereikt als netwerkradio zo’n 20.000 luisteraars per dag.

Anny Wuyts, General Manager Var: “Var heeft samen met de andere reclameregies een sterk radio-ecosysteem ontwikkeld in Vlaanderen. We blijven ook investeren in de toekomst van radio en audio. Zo’n marktversterking vraagt samenwerking en partners. Daarom zijn we trots dat Nostalgie, Nostalgie+ en NRJ met Var in zee willen gaan om te groeien als radiozenders en zo samen onze markt sterk te houden.

Tom Klerkx, Directeur Radio/Audio Mediahuis: “Onze radiozenders wisten de voorbije jaren een mooi resultaat in de advertentiemarkt neer te zetten. Ik wil DPG Media dan ook bedanken voor de fijne samenwerking. Vandaag blijkt dat Nostalgie, Nostalgie+ en NRJ een nóg betere fit vormen met het radioportfolio van Var waar zij qua profiel meer complementair mee zijn. Ik heb er dan ook alle vertrouwen in dat onze radiozenders binnen de schoot van Var alle kansen zullen krijgen om verder commercieel te groeien.”

De zenders Nostalgie en Nostalgie+ zijn onderdeel van Vlaanderen Eén, dat op haar beurt in handen zal zijn van meerderheidsaandeelhouder Mediahuis (55% rechtstreeks en onrechtstreeks), Nostalgie SAS (25% onrechtstreeks) en Telenet Group (20%) dat binnenkort immers zal toetreden tot het kapitaal. Netwerkradio NRJ ontstond in 2018 als samenwerkingsverband tussen Mediahuis (50%) en De Vijver Media (50%).