Nieuwe site, nieuwe rubriek, nieuw team: Geeko wordt in een nieuw jasje gestoken

FacebookTwitterLinkedIn

Met bijna een miljoen unieke bezoekers per maand is Geeko de startpagina bij uitstek geworden voor geeks en techneuten in België. Acht jaar na de lancering is de site toe aan een volledige make-over. En dat gaat gepaard met een heleboel nieuwe functionaliteiten.

Een jonge en moderne interface

“Het gaat voornamelijk om een visuele upgrade, maar daar blijft het niet bij”, aldus Etienne Froment, verantwoordelijke van de cel Geeko / Belgium-iPhone bij Rossel. “We hebben de website volledig opnieuw ontworpen voor ons publiek. De gemiddelde leeftijd van onze lezers ligt tussen de 20 en 30 jaar. Het was dus noodzakelijk om een site te hebben die past bij hun imago: jong en modern.”

Het resultaat: een gestroomlijnde interface. De nieuwsfeed wordt hier en daar onderbroken door de populairste delen van de site. Naast nieuwe technologieën behandelt de site ook nieuws over sociale netwerken, videogames, streaming, mobiele applicaties, Belgische start-ups, telecomoperatoren en sinds kort ook over de geek-cultuur.

Rijkere inhoud voor een voornamelijk mobiel publiek

Naast de interface herbekijkt Geeko ook zijn manier van werken door voorrang te geven aan inhoud met een sterke toegevoegde waarde. Zo kunnen lezers op de startpagina van de site “redactionele dossiers” ontdekken.

“Dankzij inhoud met meer toegevoegde waarde kunnen we ons onderscheiden van andere gespecialiseerde sites. Zo kunnen we de lezer voorzien van alle nodige informatie om een bepaald onderwerp beter te begrijpen”, verklaart Etienne Froment.

Tegelijkertijd lanceert Geeko zichzelf eveneens in de visuele wereld aan de hand van videoclips, interviews, reportages en dossiers die door een team van professionals gemaakt en gemonteerd worden.

Meer dan 7 op 10 Geeko-lezers bezoeken de site via hun smartphone. “Daarom hebben we de vernieuwing van onze site in eerste instantie bekeken vanuit het standpunt van mobiele gebruikers”, zegt de verantwoordelijke van de site.

Een centraal element in de digitale strategie van Le Soir

“Vandaag is Geeko een centraal element in de digitale strategie van Le Soir”, zegt Olivier De Raeymaeker, algemeen directeur van de krant. “Geeko is een aanvullend merk van Soir.be, dat volledig deel uitmaakt van het universum van de krant Le Soir, geflankeerd door onder andere Références, Cinenews en Out.”