De TF1-groep heeft een overeenkomst bereikt met DPG Media en Rossel, die samen verantwoordelijk zijn voor de commercialisering van de advertentieruimte van RTL Belgium. DPG en Rossel zullen samenwerken met de TF1-groep in België om de advertentieruimte te commercialiseren van de zenders TF1, TMC en de MYTF1-dienst.
Met dit nieuwe akkoord hernieuwt de TF1-groep haar vertrouwen in RTL Belgium. Het aanbod van TF1 vertegenwoordigt in Franstalig België 15% van het marktaandeel.
François Pellissier, DGA Business & Sports van de TF1-groep: “De zenders van de TF1-groep maken deel uit van het dagelijkse leven van de Belgische kijkers en bieden adverteerders al zes jaar de mogelijkheid om te communiceren op TF1, TMC en MYTF1. Wij zijn blij dat we dit partnerschap met RTL Belgium, via DPG Media en Rossel, mogen verlengen. Hun expertise en innovatieve aanpak zijn essentieel om de aanwezigheid van onze zenders bij adverteerders in België te versterken.”
Guillaume Collard, CEO van RTL Belgium: “In een context van toenemende fragmentatie is het strategische partnerschap tussen RTL Belgium en de TF1-groep voor de commercialisering van advertentieruimte een troef voor de hele advertentiemarkt. Deze samenwerking versterkt de complementariteit van onze televisie- en digitale programma’s door een sterk en coherent aanbod waarvan alle spelers op de advertentiemarkt zullen profiteren.”
Thierry Hugot, Commercial Director van Rossel: “TF1 is een kwaliteitsmerk dat wordt gewaardeerd door adverteerders. Het vult ons aanbod perfect aan en geeft ons een optimaal bereik van het Franstalige publiek. Het hernieuwde vertrouwen van TF1 is een garantie voor de betrouwbaarheid van onze teams en maakt deel uit van een langetermijnpartnerschap met RTL Belgium dat ons in staat stelt om de beste marktpositie uit te bouwen.”
Wilfried Celis, Director AV Strategy & Partnerships van DPG Media: “We zijn verheugd om onze samenwerking met de Franse marktleider verder te zetten. De merken en formats van de TF1-groep hebben een onmiskenbare waarde, zowel voor kijkers als voor adverteerders. De combinatie van de beste Franse inhoud op de TF1-zenders en de beste lokale inhoud op de zenders van RTL Belgium geeft ons een unieke positie om kijkers op grote schaal te bereiken en de advertentiemarkt beter dan ooit te bedienen. RTL Belgium en de TF1-groep zullen optimaal gebruikmaken van de digitale platformen in Franstalig België, wat zal resulteren in een nog sterker digitaal aanbod.”