Nieuwe jury en categorieën voor Effie Awards 2014

FacebookTwitterLinkedIn

De Effie Awards ondergaan in 2014 enkele ingrijpende vernieuwingen. Om te beginnen worden bijna één op drie juryzitjes volgend jaar bezet door nieuwe leden.

 

Oorzaak hiervan is dat voor vijf juryleden de maximale termijn van drie jaar er op zat. Voor het UBA zetelen voortaan Nathalie Erdmanis (Marketing Director B2C van Mobistar), Stéphan Salberter (Head of Corporate Communication & Relations van ING België) en Valérie Vangeel (Communications & Marketing Services Director van Nestlé Belgium) in de jury. Het ACC vaardigt Karel Vinck (Managing Partner Duval Guillaume Modem) en Karen Corrigan (Founder & CEO Happiness Brussels en Bliss Mobile & Interactive) af.

 

De jury van de Effie Awards is steeds een afspiegeling van het Belgische marketing- en communicatielandschap: het bevat leden van UBA voor adverterende bedrijven, van STIMA voor marketeers en van ACC voor communicatiebureaus en mediacentrales.

 

Een tweede vernieuwing is de creatie van drie nieuwe categorieën: Brand Building, Product Launch en Small Budgets.

 

In de categorie Brand Building worden campagnes bekroond die het best een merk- of bedrijfsimago en brand equity ondersteunen, rekening houdend met de marktpositie en relevante omstandigheden, en daartoe de gepaste communicatiemiddelen aanwenden.

 

De categorie Product Launch richt zich op campagnes die het doeltreffendst merkbekendheid en/of trial uitlokken voor een nieuw, geherpositioneerd of uitgebreid product, dienst of bedrijf. De nadruk ligt hier op slimme, innoverende ideeën die een merk relevant of nieuw maken.

 

De categorie Small Budgets tenslotte staat open voor campagnes van producten of diensten waarbij de bruto media-uitgaven maximum één miljoen euro bedragen.

 

Binnen elke categorie kunnen zowel een Bronze, Silver, Gold als Grand Award gewonnen worden.