Nieuwe CEO voor DPG Media België: Christian Van Thillo wordt na 30 jaar uitvoerend voorzitter – Nederlands CEO Erik Roddenhof volgt hem op

FacebookTwitterLinkedIn

Erik Roddenhof (rechts op de foto) wordt vanaf 1 maart de nieuwe CEO van DPG Media. Na 30 jaar wordt huidig CEO Christian Van Thillo (links) uitvoerend voorzitter van de groepsdirectie. Erik Roddenhof is al CEO van DPG Media in Nederland en neemt er nu dus ook België bij, waar hij in zijn nieuwe rol de eindverantwoordelijkheid krijgt over het dagelijks beleid, de uitvoering van de strategie en van de digitale transformatie. Christian Van Thillo zal als uitvoerend voorzitter zich voornamelijk toeleggen op de strategie, het acquisitiebeleid en de ontwikkeling van de mediamerken. Kris Vervaet en Anders Krab-Johansen, CEO van de Belgische en Deense activiteiten, rapporteren aan Erik Roddenhof.

De reden voor deze nieuwe topstructuur is de sterke groei van DPG Media. Het bedrijf is het resultaat van de fusie van De Persgroep en Medialaan, het nam met Mecom nieuwsmerken in Nederland en Denemarken over, en breidde de online services-tak uit met de overname van Independer. DPG Media wil ook Sanoma Nederland overnemen, dat Libelle, NU.nl, vtwonen en Donald Duck uitgeeft. Als mediaconcern stelt het meer dan zesduizend werknemers te werk en is het in drie landen actief in nieuwsmedia, televisie, radio, tijdschriften en online services. De groep werkt aan een groepsbrede digitale transformatie.

Voor mij draait alles rond het zo goed mogelijk combineren van de creatieve en de zakelijke kant van onze groep,” meent Christian Van Thillo, “waarbij het creatieve niets anders is dan het vak om succesvolle media te maken. De zakelijke kant gaat over de kunst en de discipline van goed bedrijfsbeleid. Beide optimaal combineren is een uitermate boeiend, maar intensief proces.” Het was het juiste moment voor een nieuwe CEO, zegt Van Thillo nog: “Sinds kort is de complexiteit nog verder toegenomen door de verschillende overnames en de digitale transformatie van de groep. Dit was het juiste moment om onze topstructuur een nieuwe invulling te geven en ik ben ontzettend blij dat Erik de rol van CEO op zich neemt. Hij is de juiste man op de juiste plaats.”

Erik Roddenhof beschouwt de samenwerking tussen Nederland en België als essentieel. “Ik ben bijzonder vereerd dat Christian en de Board me gevraagd hebben om CEO te worden van deze prachtige groep. Vorig jaar hebben we een BENE-directie opgetuigd om de synergievoordelen tussen België en Nederland te optimaliseren. Ik heb als CEO van dat team mogen werken met mensen die uitmuntend zijn in hun vakdomein. Deze intensieve samenwerking is van essentieel belang voor de digitale transformatie van de hele groep.