BAM heeft een nieuwe CEO. Fleur Parnet heeft meer dan 20 jaar ervaring, zowel bij grote bedrijven als bij startups, in onder andere digital en sustainability.
“Er zijn drie redenen waarom ik voor BAM koos: ik ben een grote aanhanger van meaningful marketing, de missie van de vereniging; ik ben blij om met mijn ervaring in corporate bedrijven én in startups te kunnen bijdragen aan de realisering van deze missie vanuit een meer transversale rol; en ik vind het belangrijk om met mensen samen te werken“, zegt Fleur Parnet.
Fleur Parnet start op 6 november en volgt Dominique Vercraeye (The Chosen Group) op die de vereniging vier maanden ad interim leidde. “Marketing heeft de afgelopen jaren sterke veranderingen ondergaan”, zegt ze. “Als je niet bijblijft, loop je heel snel achter. Om dat te voorkomen, zijn soft skills belangrijk. Denk aan een agile en open mindset. Een vakvereniging zoals BAM helpt om mensen die het goed voorhebben met dit vak elkaar te laten vinden en elkaar te inspireren. Dat is des te meer nodig omdat de consument zeer onvoorspelbaar is geworden.”
Fleur Parnet bracht meer dan de helft van haar 20 jaar marketingervaring door bij Danone. Daarna werkte ze onder meer voor Exki, maar voornamelijk voor startups. Het is die unieke combinatie die haar zeer geschikt maakt voor de functie. “Bij grote bedrijven gaat het vaak om het delen van successen, terwijl startups bij voorkeur leren van hun fouten, wat leidt tot succes. Die twee uitgangspunten wil ik dichter bij elkaar brengen en ervoor zorgen dat beide werelden van elkaar leren.”
“Wij zijn heel blij dat Fleur het BAM-team vervoegt”, klinkt het bij voorzitter Kris Michiels. “Ze zal ons helpen onze ambitie te realiseren: we willen de leider zijn als het gaat om marketingdenken en we willen toekomstige marketeers bijspijkeren over de belangrijkste thema’s: MarTech, regulering, duurzaamheid, diversiteit en ethiek. En dat op onze eigen, unieke manier: gedreven door onze community, met heel wat marktkennis, en met een missie om zowel talent als business te doen groeien.”
“Het is die community die me tot nu toe het meest is opgevallen”, besluit Fleur Parnet. “Ongelooflijk hoeveel mensen hieraan meewerken om ons missie te realiseren! Maar tegelijkertijd moeten we erover waken dat we deze vrijwilligers voldoende gemotiveerd houden. Laten we zeker voortbouwen op het community engagement als sterkte, samen met de meaninful marketing-missie.”