MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Ga net als uw collega’s naar Media & Communities op 28 februari

 

Twee keynotes. Vier sprekers. Twee debatten. Hugues Rey.

En een verjaardagsfeest om af te sluiten.

 

Dat is wat jullie kunnen verwachten van het seminarie MediaSpecs & Communities op 28.02.2023 in UGC Mechelen. Wij organiseren, jullie komen luisteren en debatteren.

Samen met Pascal Chevalier, de topman van Reworld Media in Frankrijk. 80 mediamerken bijeenbrengen in 10 jaar tijd. Hoe doe je dat! Alles over businessmodellen en diversificatie.

En samen met Bart Pattyn, moraalfilosoof aan de KU Leuven. Gebeten door waarheidsgetrouw nieuws en de verantwoordelijkheden van de media.

Pittige debatten. Wat denken François le Hodey (IPM Group) en Peter Quaghebeur (Mediafin) van businessmodellen en diversificatie? En zijn Niels Famaey (Roularta) en Pieter Knapen (Raad voor de Journalistiek) het überhaupt eens met Bart Pattyn dat de media verantwoordelijkheden dragen tegenover de burger?

Matthias Langenaeker (Publicis Groupe) en Eveline De Ridder (Whyte Corporate Affairs) leiden de debatten in goede banen.

 

Als het seminarie is afgerond, bent u welkom op een feestelijke receptie ter ere van 15 jaar MediaSpecs.

Doe zoals uw collega’s en schrijf u ook in! Hier klikken.

Meer details in het programma.

 

Tot dan!

Bart – Wim – Avril – Nina – Line

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

20/02/2023

Hugues Rey: “De meest bloeiende media zijn zij die in communities zijn gaan denken”

MediaSpecs wordt 15 en dat wordt gevierd. Meer bepaald met een seminarie op 28 februari in UGC Mechelen. De intro wordt er gegeven door Hugues Rey, CEO van Havas Media. Magazine Media polste hem naar zijn mening over het thema van het event.

Lees meer
 

UMA Ranking 2022: GroupM en Space ook afgelopen jaar op nummer één, Publicis Media maakt grote sprong

GroupM blijft leider in de ranking van de groepen. Space blijft het klassement bij de individuele mediabureaus aanvoeren. Initiative neemt de tweede plaats in. Publicis Groupe boekt de grootste absolute en relatieve omzetstijging.

Lees meer
 

5 redenen waarom je merk dit voorjaar goed zit bij VRT

[Sponsored] Sterke fictiereeksen van bij ons, terugkerende toppers, spectaculaire shows en een exclusief online audio- en video-aanbod voor jongere doelgroepen. Dat alles vind je terug dit voorjaar op Eén, Canvas en VRT MAX.

Lees meer
 

Vierde editie van de Soniq Awards: 4 winnaars, voorstelling CIM Audio Time en World Radio Day

Op 16/02 vond het event Soniq Breakfast Show plaats. Tijdens deze radioshow werden de winnaars bekendgemaakt van de Soniq Awards. Ook werd de tweede CIM Audio Time studie voorgesteld en was er een presentatie ter ere van World Radio Day.

Lees meer
 

CIM Audio Time 2023: Bijna 5u per dag naar audio luisteren

Exact 295 minuten. Dat is de gemiddelde tijd die Belgen dagelijks besteden aan het luisteren naar audio, of het nu gaat om radio, streamingdiensten, muziek via video, eigen muziekopnames of podcasts.

Lees meer
 

CIM RAM: Radio 2, Qmusic en Joe in de top 3

Het CIM publiceerde nieuwe luistercijfers voor de periode september-december. Met een marktaandeel van 26,08% blijft Radio 2 de grootste radiozender van Vlaanderen, voor Qmusic (12,92%) en Joe (10,32%).

Lees meer
 

Jobs

Crossmedia Account Manager
IPM Advertising
Meer jobs
 
 

RMB breidt digitaal aanbod uit met websites van France Télévisions

FranceTV Publicité, de reclameregie van de groep France Télévisions, vertrouwt aan RMB de commercialisering toe van de digitale ruimte van zijn websites die bezocht worden via Belgische IP's.

Lees meer
 

Blue Screen: Een nieuw reclameblok op La Une om ecovriendelijke organisaties en producten te promoten

In maart verschijnt er - vlak voor het tv-journaal van 12u30 en 19u30 op La Une - een nieuw reclameblok. Dit nieuwe blok moet meer zichtbaarheid geven aan organisaties en producten die voldoen aan criteria voor een ecologisch verantwoorde aanpak.

Lees meer
 

Een volledig vernieuwde website voor Trends/Trends-Tendances en Kanaal Z/Canal Z

Trends/Trends-Tendances en Kanaal Z/Canal Z hebben al een tijdje één redactie en één operationele leiding. Op www.trends.be en www.tendances.be komt alle informatie nu samen.

Lees meer
 

Samenwerking Adjust en Clear Channel om programmatische commercialisering van DOOH op DV360 te testen

Le Journal Spirou en Adjust lanceren samen met Clear Channel als eerste een programmatische media-aankoop van de DOOH-inventaris via DV360, de Google DSP. Het resultaat is een immersieve campagne van online tot op straat.

Lees meer
 

Mediafin en Nieuwe Media Groep organiseren ‘Mobility Tomorrow Conference’, een event over duurzame mobiliteitstransitie

Op 7 en 8 juni organiseren Mediafin (De Tijd en L’Echo) en Nieuwe Media Groep (HRmagazine en FDmagazine) de 'Mobility Tomorrow Conference'. Een event voor decision makers waar keynotes het zullen hebben over de duurzame mobiliteitstransitie.

Lees meer
 

Zoektocht kandidaturen Belgian Marketing Awards gestart

De Belgian Marketing Awards van 2023 zijn afgetrapt. De organisatoren zijn op zoek naar bedrijven en marketingpersoonlijkheden die het afgelopen jaar een verdienstelijke bijdrage leverden aan het marketingvak. Nominaties mogelijk tot 30 april.

Lees meer
 

Ogilvy Consulting onderzoekt 10 fundamentele verschuivingen voor bedrijven in ‘2030 Forecast’ rapport

Ogilvy Consulting publiceert "The 2030 Forecast" en voorspelt waar we zullen staan aan het einde van het decennium. Het rapport onderzoekt tien culturele, economische en sociale verschuivingen die zich vandaag in onze wereld voordoen.

Lees meer
 

VRT, DPG Media en Play Media roepen op tot steun voor slachtoffers in Syrië en Turkije met spot voor Consortium 12-12

VRT, DPG Media en Play Media zetten hun schouders onder de steunactie van Consortium 12-12. De televisie- en radiozenders zenden een gezamenlijke campagnespot uit waarin ze oproepen om geld te storten voor de slachtoffers van de aardbevingen.

Lees meer
 

RTL Belgium, RTBF, NGroup, Fun Radio, LN24 en RMDP steunen Consortium 12-12 om slachtoffers van aardbevingen te helpen

Al deze audiovisuele media engageren zich om tegelijkertijd hun publiek te sensibiliseren voor solidariteit en vrijgevigheid via een campagne op televisie, radio en sociale media.

Lees meer
 

JCDecaux steunt Consortium 12-12

Ook out-of-home steunt Consortium 12-12 en roept op donaties te doen ter ondersteuning van de slachtoffers van de aardbeving. De campagne van JCDecaux is zichtbaar op 275 digitale schermen in het hele Brussels Hoofdstedelijk Gewest.

Lees meer
 

Job Day by PUB XP op 3 mei

Op 3 mei vindt de 2de editie plaats van Job Day by PUB XP. Op deze ontmoetingsdag, open voor studenten, kunnen de bezoekers kennismaken met bedrijven in de communicatiewereld die stages en jobs aanbieden.

Lees meer
 

StuMPA 2023: de genomineerden

De genomineerden voor de StuMPA 2023 (Student Magazine Print Awards) zijn bekend. Uit zo’n 104 inzendingen selecteerde de vakjury op 15 februari 20 laureaten. De publieke verdediging op 31 maart zal uitmaken wie de winnaars worden.

Lees meer
 

Agenda

Media & Communities II
28 februari 2023 | 15:30 - 21:00
BAM Student Congress
9 maart 2023 | 09:00 - 17:00
UBA Trends Day
27 april 2023 | 09:00 - 17:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine

Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.

Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.

 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.