VRT, DPG Media en Play Media roepen op tot steun voor slachtoffers in Syrië en Turkije met spot voor Consortium 12-12

FacebookTwitterLinkedIn

VRT, DPG Media en Play Media zetten hun schouders onder de steunactie van Consortium 12-12 voor Syrië en Turkije. De televisie- en radiozenders zenden sinds zondagavond 12 februari een gezamenlijke campagnespot uit. Daarin roepen de mediabedrijven op om geld te storten voor de slachtoffers van de aardbevingen.

De campagnespot is te zien bij Eén en Canvas (VRT), VTM, VTM 2, VTM 3, VTM 4, VTM GOLD en HLN.BE (DPG Media), Play4, Play5, Play6 en Play7 (Play Media) en te horen bij, Radio 1, Radio2, Klara, MNM en Studio Brussel (VRT), Qmusic, Joe en Willy (DPG Media), NRJ (Play Media) en Nostalgie. De spot wordt ook aangeboden aan regionale radio- en televisiezenders.

De aardbevingen die het grensgebied tussen Syrië en Turkije troffen, hebben tot nu toe al meer dan 28.000 doden veroorzaakt en honderdduizenden mensen hebben dringend noodhulp nodig. De 7 hulporganisaties die verenigd zijn in het consortium (Caritas International, Dokters van de Wereld, Handicap International, Oxfam Solidariteit, Het Belgische Rode Kruis, Plan International België en UNICEF België) zetten de middelen in waar ze het hardst nodig zijn. Financieel steunen kan via BE19 0000 0000 1212 of online via 1212.be.