De Belgian Marketing Awards van 2023 zijn afgetrapt. De organisatoren zijn op zoek naar bedrijven en marketingpersoonlijkheden die het afgelopen jaar een verdienstelijke bijdrage leverden aan het marketingvak. Zij kunnen zichzelf aanmelden of door anderen aangemeld worden. Dit kan tot 30 april.
De Belgian Marketing Awards zijn in 2023 aan de vierde editie toe. Vandaag wordt het startschot gegeven voor de zoektocht naar kandidaten. Zij kunnen genomineerd worden voor de categorieën ‘The Belgian Marketing Company of the Year’, ‘The Young Belgian Marketing Company of the Year’ en ‘The Marketing Leader(ship) of the Year’. Ook dit jaar zal een speciale vermelding uitgereikt worden aan een van de finalisten voor hun gebruik van Data & Martech.
Mogelijke kandidaten kunnen worden genomineerd tussen 13 februari en 30 april via de website van Belgian Marketing Awards. Dat kan op eigen initiatief of op voordracht van een derde. Vervolgens worden de kandidaten uitgenodigd om een dossier in te dienen. Dit jaar kan dat tussen 2 mei en 30 juni. Een selectiecomité van méér dan 20 marketingprofessionals kiest vervolgens de 9 genomineerden (3 per categorie). Op basis daarvan bepaalt een onafhankelijke jury de winnaar in elke categorie. Zij worden op 8 november bekendgemaakt tijdens een uitreiking bij Deloitte in Zaventem.