Samenwerking Adjust en Clear Channel om programmatische commercialisering van DOOH op DV360 te testen

FacebookTwitterLinkedIn

Le Journal Spirou en hun agentschap Adjust lanceren samen met Clear Channel als eerste een programmatische media-aankoop van de DOOH-inventaris via DV360, de Google DSP. Het resultaat is een immersieve campagne van online tot op straat.

Onlangs kondigde Google de integratie aan van DOOH in zijn DV360-platform. Met deze ontwikkeling genieten adverteerders en bureaus nu over een omnichannel digitale inkoopstrategie binnen één DSP.

Adjust en Clear Channel hebben samengewerkt om voor Le Journal Spirou als eerste de programmatische commercialisering van DOOH op DV360 te testen. De campagne, opgezet via DV360, wordt via het SSP van Broadsign uitgezonden op een selectie schermen in de buurt van scholen en boekhandels in Brussel en Wallonië, op straat en in stations.

Door te kiezen voor het Clear Channel netwerk kunnen we werken aan de bovenkant van de funnel (‘awareness’ fase). Met behulp van de deals van Clear Channel en Broadsign stelt het DV360 programmatic platform ons in staat preciezer te zijn door op een zeer flexibele manier opvallende content te triggeren, waar en wanneer we maar willen”, legt Jean-Christophe Gabriel, CEO Adjust, uit.

Door DOOH-advertenties te kopen op Display & Video 360 kunnen merken op een geconsolideerde en efficiënte manier high-impact outdoorformaten combineren met alle andere digitale mediakanalen. Van strategie tot activatie, reporting en optimalisatie, DV360 verenigt alle aspecten van de activatie van DOOH-campagnes”, legt Robin Loef uit, Publisher & Inventory Manager Google.

De uitbouw van onze digitale inventaris op nationaal niveau in combinatie met de optimistische vooruitzichten voor de ontwikkeling van DOOH beloven een mooie toekomst voor programmatic”, voegt Edouard Mombaerts, Digital Account Manager bij Clear Channel, toe.