Mira De Maeyer wordt de eerste vrouwelijke voorzitter van UBA

FacebookTwitterLinkedIn

Philippe Wallez, Managing Director van ING, geeft de fakkel van het UBA-voorzitterschap door aan Mira De Maeyer, VP Marketing bij Perrigo.

Philippe Wallez was zes jaar lang voorzitter en onder zijn voorzitterschap is UBA verder uitgegroeid tot een succesvolle vereniging met maatschappelijk belang. De recente uitbreiding van het aanbod naar expertiseleden werpt ook al zijn vruchten af. UBA telt vandaag 353 leden.

Mira De Maeyer is geen onbekende bij UBA en zetelde al in het Executive Committee sinds 2014. De voorbije jaren was ze ook actief binnen Effie België, waarvan de laatste 3 jaar als juryvoorzitter.

De Maeyer werkte in haar marketingcarrière bij grote FMCG-bedrijven zoals Mondelez, Kraft, Continental Foods en Danone. Ze kan bogen op meer dan twintig jaar marketingervaring, waarvan tien jaar in directiefuncties, steeds gedreven door het bouwen van merken te linken aan bedrijfsresultaten. Als General Manager van Perrigo Belux transformeerde ze het bedrijf tot een rendabel groeiende business unit met een focus op merken waarin de consument centraal staat.

Samen met Luc Suykens (CEO) en Mia Venken (COO) zal Mira De Maeyer de vereniging in goede banen leiden.