Merit Awards: Wunderman is bureau van het jaar 2018

FacebookTwitterLinkedIn

Elf maanden na zijn naamsverandering van These Days in Wunderman Antwerp wint het bureau onder leiding van Erwin Jansen en Gio Canini de titel van Agency of the Year. Dat is zowat de meest gegeerde bekroning op de Merit Awards, georganiseerd door Media Marketing (MM).

De 167 medewerkers van het WPP-bureau danken deze ultieme award aan hun uitzonderlijke groei (met twee cijfers), hun new business (o.a. Samsonite, KIA, Mazda, NN, Randstad, Chemours, DEME en MNM) en het uitmuntende niveau van hun creatieve prestaties (het bureau eindigde op de eerste plaats van het MM Report).

Verder reikte de jury, die dit jaar voorgezeten werd door Mieke Debeerst (Belfius), de trofee van Newcomer Agency of the Year uit aan Lucy.

Delhaize en NGroup zijn respectievelijk Advertiser en Media Company of the Year.

Creatieven van het Jaar zijn Antoinette Ribas en Gregory Ginterdaele van DDB Brussels.

LDV United krijgt de prijs voor de Campagne van het Jaar met ‘Dare to Sponsor’ voor Special Olympics. De Vloer wint in de categorie Self Promo met zijn ‘Goed Nieuws’ actie.

Last but not least kende MM zijn Special Merit Award toe aan Effie Belgium dat dit jaar zijn 30ste verjaardag viert.

Naast Mieke Debeerst en de redactie van MM, bestond de jury uit Valérie Morfitis (Unilever), Petra De Roos (LDV United), Philippe Fass (Happiness), Bert Denis (TBWA), Johan Vandepoel (ACC) en Chris Van Roey (UBA).