Best of Awards 2022: de winnaars zijn bekend

FacebookTwitterLinkedIn

Op 23 november vonden de BORA’s (Best of Reputation Awards), de BOA’s (Best of Activation Awards) en de BOCA’s (Best of Content Awards) plaats.

Best of Reputation Awards

De 1ste editie van de BORA’s, de Best of Reputation Awards, leverde een oogst van 24 awards op, verdeeld onder 10 verschillende bureaus. Met elk twee Gold Awards en 1 Bronze waren TBWA Reputation en Bepublic Group de grote winnaars voor deze eerste editie van de BORA’s.

Met hun campagne ‘ZUUR’ voor Growfunding VZW won TBWA Reputation de Grand Prix en tweemaal goud. Ze wonnen ook nog 1 Bronze Award met McDonald’s voor de case ‘The most beautiful bins’.

Bepublic Group won met Telenet 1 Gold Award en 1 Bronze voor de case ‘Uniform TV advertising model’. Voor de case ‘Recruitment RBFA Belgian Referee Department’ voor de Royal Belgian Football Association wonnen ze hun tweede goud.

De derde grote winnaar van de avond was Whyte Corporate Affairs. Met de case #OpenMijnFitness #OuvreMaSalle voor Basic Fit wonnen ze 2 Siver Awards en 1 Bronze. De twee andere Silver Awards gingen naar Akkanto met ‘Welcome Home’ voor IKEA en naar Walkie Talkie met ‘All boobs welcome here’ voor Elvie. Walkie Talkie won ook nog een Bronze Award met ‘Week van de Friet’ voor VLAM.

MMBSY won drie Bronze Awards, twee voor JBC met ‘Breaking Stereotypes’ en 1 voor hun campagne ‘World Cleanup Day’ voor River Cleanup.

Ontdek alle winnaars op www.bestofreputation.be.

Best of Activation Awards

De 31e editie van de BOA’s leverde een breed palmares aan ingediende en geshortliste cases op, die door een jury van 22 CD’s en 14 adverteerders op hun merites werden beoordeeld.

Wunderman Thompson neemt dit jaar niet minder dan 12 BOA-trofees mee naar huis, waaronder 10 Advertisers BOA, 1 Creative BOA én de BOA Press Award. LDV United volgt op een tweede plek met 6 BOAs, waarvan één Gold, drie Silvers & 2 Bronze.

FamousGrey kaapt 5 BOA Awards weg, maar daar zit wel een Gold én de BOA Grand Prix bij, die voor het eerst dit jaar werd uitgereikt. Mutant & BBDO volgen met 4 BOA Awards. En nog 8 andere bureaus mochten 1, 2 of 3 Awards mee naar huis nemen.

Alle winnende cases staan op www.bestofactivation.be.

Best of Content Awards

De 5de editie van de BOCA’s, de Best of Content Awards, leverde een oogst van 34 awards op. Maar liefst 12 verschillende bureaus vielen in de prijzen.

Met 9 awards was Propaganda het meest bekroonde bureau. Het won één Gold, één Silver en de Press Award met Istoir voor de case “Instanovel Strategy”. Nog één Silver Award en 2 Bronze Awards voor Onderwijs Vlaanderen met “No Cap”. 2 Bronze Awards voor Cera met “Notenkrakken” en Carrefour met “Carrefour Food Content Program” en één Craftsmanship Award voor Istoir met de case “The soundless return of Boris / Instanovel #1”.

De 3 andere Gold Awards gingen naar Ogilvy Social.Lab/NRJ & Pink Ribbon met de case “Mix4Boobs”, d-artagnan/Orange Belgium met de case “Proud to be Orange” en Happiness Brussels/OVK/PEVR met de case “Empty Rooms”.

Ogilvy Social.Lab won voor deze campagne ook nog een Silver Award en een Crafsmanship Award, terwijl d-artagnan nog twee maal bekroond werd voor dezelfde campagne : met een Crafsmanship Award en de GRAND PRIX.

Ontdek alle winnaars op www.bestofcontent.be.