Nieuw Mechels marketing agency Umbau gelanceerd

FacebookTwitterLinkedIn

Aan de rand van het bruisende centrum van Mechelen vindt u Umbau, het nieuwe B2B marketing agency opgericht door Bert Heyens en Koen Helsen. “Umbau” komt van omdenken en ombouwen, steeds vertrekkend vanuit de business- en klantennoden. Het agency is er om businessnoden te vertalen naar duurzame campagnes en communicatie, voor onder andere merken en producten. Umbau werkt nooit alleen vanuit het marketingdepartment, maar steeds in synergie met sales, operations of HR.

Umbau beschikt over heel arsenaal aan expertises. Van strategie en brand design tot funnels, en van contentcreatie tot dagelijkse marketingondersteuning. “Niet elk recept voor consumer marketing zal werken voor B2B brands,” zegt Bert Heyens. “In B2B brengen we complexe oplossingen naar moeilijk bereikbare doelgroepen. Het gaat over meer dan een goede visual of fijn concept. Het gaat erover verschillende afdelingen samen te brengen om zo een marketingvraagstuk breder en juist te benaderen. Met Umbau focussen we resoluut op impact.

Ook Koen Helsen brandt van enthousiasme: “Umbau is uniek, niet alleen door onze passie voor B2B-marketing, maar ook omdat we altijd hebben geloofd in het vertrekken vanuit de business en een purpose, zelfs voordat dit een fancy marketingwoord werd. We willen met Umbau concreet bijdragen aan de doelstellingen van een organisatie. We verdiepen ons in waar de organisatie voor staat en vertalen dit naar een duurzame aanpak op de lange termijn. Umbau’en dus.

Umbau combineert talenten die hun sporen reeds verdienden. Bert Heyens richtte eerder communicatiebureau If We Were You op en is medevoorzitter van de B2B experthub van BAM. Koen Helsen was succesvol in verschillende marketingposities op internationaal niveau bij o.a. Barco en Cegeka, tot hij de beslissing nam om in de ondernemerswereld te stappen: eerst als partner bij Bridgeneers en nu als founder bij Umbau. Hun samengevoegde klantenportefeuille zijn merken zoals Vinçotte, Barco, Living Tomorrow, Arval, Nova Reperta en Atlas Copco.

Het duo staat aan de basis van een team dat bestaat uit ervaren grafisch ontwerpers en creatives (create), en strategische meesterbreinen (aspire), twee vonken die resulteren in de gloeiende, blauwe lichtstraal dat het logo van Umbau vormt.