Dubbele nominatie voor Trustmedia op de internationale Native Advertising Awards

FacebookTwitterLinkedIn

Op 18 april maakte het Native Advertising Institute, de internationale vakorganisatie voor native advertising, de genomineerden van de Native Advertising Awards 2024 bekend. Trustmedia, de advertentieregie van Mediafin dat De Tijd en L’Echo uitgeeft, werd twee keer genomineerd in verschillende categorieën. Op 12 juni 2024 worden de winnaars bekendgemaakt tijdens de Native Advertising Days 2024 in Denemarken.

De eerste nominatie gaat naar ESG District in de categorie Strategie voor Best Use of Artifical Intelligence. ESG District is een platform op tijd.be en lecho.be waar alle informatie over duurzaamheidsinspanningen van bedrijven wordt gecentraliseerd. Het platform stelt een AI Assistent ter beschikking die toelaat om snel en efficiënt tot alle nodige inzichten te komen. Het project wordt ondersteund door lokale partners als KPMG en BNP Paribas Fortis.

In de categorie Channel zorgde het innovatieve native stitch format voor de tweede nominatie in Best Use of Podcast. In 2022 deed Trustmedia met Ipsos en de Universiteit Antwerpen onderzoek naar de kracht van podcasts en dat leidde tot de ontwikkeling van een nieuw podcast format: de native stitch. Daarmee wordt branded content naadloos op het einde van een redactionele podcastaflevering geïntegreerd. In 2023 integreerde Trustmedia zo de expertise van consultant EY rond AI in de redactionele podcasts ‘De AIonauten’ van De Tijd en ‘En clair: l’intelligence artificielle’ van L’Echo.